خلیج گرگان در ایجاد تعادل منطقه نقش قابل توجهی دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۶:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۴۷۶۷
خلیج گرگان در ایجاد تعادل منطقه نقش قابل توجهی دارد
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: خلیج گرگان اکوسیستمی است که و در ایجاد تعادل در منطقه نقش قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی نجفی نژاد در نشست خبری با حضور تیم مطالعات از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی(مجری طرح مطالعاتی خلیج گرگان) با موضوع طرح اجرایی تسهیل ارتباط خلیج گرگان و دریای خزر که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار کرد: خلیج گرگان نقش بسیار مهمی در موضوعات محیط زیستی دارد.

وی افزود: این خلیج اکوسیستمی است که در کنار و تحت تاثیر دریای خزر خدمات زیست محیطی فراوانی را ارائه کرده و زیستگاه بسیاری از پرندگان است و در ایجاد تعادل در منطقه نقش قابل توجهی دارد که در سال های اخیر دچار نوسانات و تغییرات عمقی و سطحی شده است.

نجفی نژاد گفت: با توجه به اهمیت موضوع مسئله مطالعات علمی و پژوهشی برای علاج بخشی در برهه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت همواره در دستور کار دانشگاه ها بوده است تا مشکلات آن بیش از این منطقه را دچار مشکل نکند.

وی یادآور شد: مطالعات علاج بخشی خلیج به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی واگذار شد که با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه صنعتی شریف مطالعات انجام و حدود سه سال است که این پروژه در حال مطالعه و بررسی و در کارگروه های مختلف جمع بندی شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما