سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای استان گلستان رونمایی شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۰:۵۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۴۹۸۰
سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای استان گلستان رونمایی شد
در جلسه قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا، با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان از سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای استان گلستان (مبتنی بر مدل حکمرانی مردمی) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در حاشیه رونمایی از سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای استان گلستان اظهار کرد: 

در برنامه‌های دولت، جایگاه مردم در تحقق پیشرفت و رشد همه جانبه، جایگاه بی‌بدیل است.

وی اظهار کرد: در این استان که بیش از ۴۶ درصد جمعیت آن، جمعیت روستایی هستند، حتماً پیشرفت روستامحور و مردم محور در برنامه های توسعه و پیشرفت استان جایگاه ویژه ای دارد. 

وی گفت: برای تدوین این الگو، بیش از ۲۰ تجربه موفق با اشکال متفاوت در استان، با موضوعاتی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی آن مناطق بود شناسایی شد و یک کمیته استانی با مشارکت همه ذینفعان بالاخص با صاحبان این تجربه که به عنوان رهبران اجتماعی، تحول در روستا را رقم زدند، شکل گرفته است.

زنگانه تصریح کرد: این الگوی استانی، برای تعمیم تجربیات موفق و یا ایجاد ظرفیت های پیشرفت روستا مبتنی بر مزیت هایی است که در ۱۰۵۰ روستای استان شناسایی میشود.

به گفته وی این الگوی استانی که به جای دولت محوری، مردم محور است و اقدام برای اجرای آن، در همه روستاهای استان مدنظر قرار گرفته و تا افق ۱۴۰۴ به صورت فاز بندی شده به تدریج در روستاها مستقر می شود. 

استاندار گلستان گفت: در این الگو، غایت برنامه های مشارکتی که مشارکت خود جوش است، مد نظر قرار دارد و با هدایت و راهبری رهبران اجتماعی که خودشان منتخب شورای پیشرفت روستا و مورد مقبولیت و اعتماد مردم هستند، میتواند مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر یک از روستاها و یا مزیت‌های نسبی یک منطقه شامل یک خوشه ای از روستاها را رقم بزند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات اشتغال آفرین، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از ازدواج جوانان داریم و از طرف دیگه تبصره های ۱۶ و ۱۸ بودجه که تسهیلات ارزان را برای طرح های پیشرفت و حمایت از کسب و کارها در نظر می‌گیرند، یک ظرفیت بی بدیلی را برای استان ایجاد کرده است.

زنگانه گفت: در این جلسه مصوب شد که سهم پروژه های روستا محور، از محل هر یک از این تسهیلات در استان مشخص و به شهرستان ها ابلاغ شود که متناسب با جمعیت روستایی خود، این منابع را به صورت متوازن و بر اساس الگوی پیوست عدالت که همواره مورد نظر رییس جمهور است و توزیع کنند.

وی بیان داشت: این کار، فرصتی بی بدیل را ایجاد میکنه برای این که بتونیم این طرح را در استان پیاده کنیم و درآمد سرانه خانوارهای گلستانی را به میانگین کشوری برسانیم.

استاندار گلستان در پایان گفت: در تجربیات موفقی که ارائه شد این اتفاق افتاده و الان در این مناطق که تجربه موفقی دارند میانگین درآمد سرانه خانوارها به میانگین کشوری رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز