تلاش برای راه اندازی ۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در هر شهرستان استان گلستان

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۵۱۰۰
تلاش برای راه اندازی ۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در هر شهرستان استان گلستان
سرپرست اداره کل شیلات گلستان گفت: با جذب سرمایه گذار و شناسایی ظرفیت های موجود، تلاش شود در هر شهرستان حداقل ۲ مرکز پرورش ماهیان خاویاری راه اندازی گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ اسماعیل جباری در جلسه شورای برنامه ریزی شیلات استان تصریح کرد: ظرفیت های مناسبی مثل سد های استان، وجود دارد که تاکنون از آنها به طور کامل استفاده نشده است که می توان با شناسایی این ظرفیت ها و استفاده بهینه از آنها خروجی تولید را افزایش داد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازسازی ذخایر استان بیان داشت: مشکلاتی در مراکز بازسازی ذخایر استان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با مرتفع نمودن این مشکلات در سالهای آتی تکثیر موفقی به خصوص در گونه ارزشمند فیلماهی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه مدیران شهرستانی ظرفیت شهرستان های خود را شناسایی کنند اظهار کرد: مدیران شهرستان ها برگزاری نشست های تخصصی را در برنامه کاری خود قرار دهند و در این زمینه استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصین شیلاتی را در اولویت خود قرار دهند.

وی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی با جامعه دانشگاهی و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی کشور صورت گرفته است و این عزیزان آمادگی همکاری با شیلات استان را دارند که به کمک آنها می توانیم با استفاده از تکنولوژی روز، ارتقا تولید را داشته باشیم.

وی با اشاره به توانمندی های استان گلستان در تولید ماهیان خاویاری اذعان داشت: زمانی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی بچه ماهی مورد نیاز تمام استان های کشور را تامین می کرد. تلاش می شود با رونق دوباره این مرکز، استان گلستان در تکثیر گونه های ارزشمند ماهیان خاویاری دوباره به رتبه اول کشور تبدیل شود.

جباری در پایان گفت: از تلاش شبانه روزی تک تک همکاران و زحمتکشان شیلات در عرصه های مختلف آبزی پروری و ... تقدیر می شود و یقینا امسال افزایش تولید در آبزی پروری به خصوص میگو را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است جلسه شورای برنامه ریزی اداره کل شیلات گلستان، با حضور سرپرست اداره کل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در شیلات استان، معاونین و روسای ستادی اداره کل شیلات استان، فرماندهی یگان حفاظت از منابع آبزی استان، روسای شیلات شهرستان ها و روسای مراکز بازسازی ذخایر در محل سالن جلسات شیلات استان برگزار شد و هر یک از اعضای این شورا به ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز