تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۵:۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۶۱۳۱
تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات
معاون امور جوانان ورزش و جوانان گلستان از تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات خبر داد و گفت: این اقدام با برگزاری دوره های آموزشی واسطه گری برای متقاضیان در هفته ازدواج امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حامد ملاحسنی امروز شنبه ( 11 تیر ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: در هفته ازدواج کمک به فرهنگ سازی برای زنده شدن آیین های سنتی ازدواج اقوام و کمک به معرفی الگوی های موفق ازدواج در استان مورد تاکید است.

وی ادامه داد: ماموریت ویژه ما در معاونت جوانان تبلیغ و ترویج حوزه ازدواج آسان است و بال های ما در اجرای این فعالیت ها سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی جوانان خواهند بود.

وی در توضیح برنامه های هفته ازدواج گفت: اجرای سلسله جشن های وصال، برگزاری جشنواره ازدواج اقوام گلستان و برگزاری جشنواره ازدواج در روستای یساقی از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

وی با بیان اینکه شعار هفته ازدواج «آسان و آسمانی» است گفت: زوج های جوان می توانند از خدمات مراکز تخصصی ازدواج و خانواده که تحت حمایت اداره کل ورزش و جوانان است، استفاده کنند و همچنین زوج های جوان 18 تا 35 ساله می توانند فیلم «هناس» را در سینما عصر جدید گرگان و سینما آزاد شهر به طور رایگان تماشا کنند.

معاونت امور جوانان گلستان گفت: زوج های جوان می توانند مراسم عقد خود را در بقاع متبرکه امامزاده یحیی بن زید (ع) و امامزاده عبدالله گرگان (ع) با استفاده از سفره عقد رایگان که در اختیار آنها قرار می گیرد برگزار کنند و این خدمات در تمام طول سال برای زوج های جوان که قصد برگزاری جشن عقد ساده دارند قابل استفاده خواهد بود.

وی از تاسیس کانون های واسطه گری ازدواج در محلات خبر داد و گفت: این اقدام با برگزاری دوره های آموزشی واسطه گری برای متقاضیان در هفته ازدواج امسال آغاز خواهد شد.

ملاحسنی در ادامه گفت: بر اساس داده‌های سال‌های ۹۲ تا ۹۹ میانگین کشوری ازدواج ۶.۸ درصد و این میانگین در گلستان ۷.۸ درصد است.

وی یادآور شد: همچنین بر  اساس همین داده ها میانگین کشوری طلاق در کشور ۲.۴ درصد و در استان ۲.۱ ثبت شده است.

ملاحسنی بیان داشت: میانگین طلاق از ۱.۸ در سال ۹۲ به ۲.۱ درصد در پایان سال ۹۹ رسید و در حوزه ازدواج از ۱۱.۲ درصد سال ۹۲ در سال ۹۹ به ۷.۸ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: گلستان در سرعت کاهش ازدواج و افزایش طلاق در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: متوسط ثبت طلاق در شهرستان‌های رامیان، کردکوی، کلاله، بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه‌تپه و گرگان از متوسط کشوری بالاتر و متوسط ثبت ازدواج در شهرستان‌های کلاله، آق‌قلا، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، بندرترکمن، آزادشهر، مینودشت و گالیکش از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارند.

وی در پایان گفت: گلستان ۱۱۰ تشکل ثبت شده در امور جوانان را دارد که هشت تشکل آن در گرگان با محوریت تخصصی ازدواج و خانواده به عنوان مرکز استان، فعال هستند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز