استاندار گلستان: کریدور شمال به جنوب نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلماتیک است

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۰:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۶۸۶۱
استاندار گلستان: کریدور شمال به جنوب نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلماتیک است
استاندار گلستان گفت: کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلماتیک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در جلسه کریدور شمال به جنوب ( اینچه برون - آزادشهر - شاهرود - طبس) با حضور معاون معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون به آزادشهر و سپس شاهرود به طبس و بندرعباس، بیشتر از آنکه تنها مسئله استان گلستان باشد نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلمات است با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است.

وی افزود: قزاقستان یکی تولیدکنندگان اصلی غلات جهان و همچنین سرشار از معادن مختلف است و نیازمند مسیری برای انتقال تولیدات خود است و کریدور شمال به جنوب بهترین مسیر برای جابجایی است.

زنگانه گفت: خوشبختانه مطالعات قدرتمندی جهت ایجاد مسیر ریلی اینچه برون - آزادشهر - شاهرود - طبس انجام شده و تقاضای ما پیگیری وزارت راه و شهرسازی و و تسریع در صدور مجوزات ماده ۲۳ و ۵۶ است.

وی تصریح کرد: مسیر ریلی اینچه برون - آزادشهر - شاهرود - طبس جزو مصوبات سفر رییس جمهور بوده و باید با سرعت بالایی به مرحله اجرایی برسد.

استاندار گلستان بیان داشت: مدیریت استان آمادگی دارد تفاهم نامه ای با سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کند.

وی یادآور شد: دیگر مسیرهای موجود برای شکل دهی کریدور شمال به جنوب به دلیل فرسودگی پل ها و ابنیه ها و محدودیت های حجم بار انتقالی قابل مقایسه با مسیر اینچه برون - آزادشهر - شاهرود - طبس نیستند.

زنگانه گفت: راه آهن اینچه برون - آزادشهر - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب با کاهش طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتری و کاهش مدت زمان را از ۱۲ روز به ۴.۵ روز کاهش دهد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز