بهره مندی ۲۷۸ روستای گلستان از امکانات فیبر نوری

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۲۳:۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۷۱۶۲
بهره مندی ۲۷۸ روستای گلستان از امکانات فیبر نوری
مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: ساکنان ۲۷۸ روستا در گلستان از امکانات فیبر نوری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامعلی شهمرادی در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: سیاست شرکت مخابرات در راستای توسعه زیرساخت ها، توسعه فیبر نوری است.

وی افزود: در حوزه مخابرات در سطح استان حدود ۳۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که باعث اتصال شهر ها، مراکز شهری به یکدیگر و روستاها می شود و همچنین بخشی برای دسترسی مردم وجود دارد.

شهمرادی ادامه داد: این میزان توسعه فیبر نوری نسبت به جمعیت، پتانسیل و جغرافیا استان کافی نیست. 

وی تصریح کرد: پروژه کلیدی تحت عنوان «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری» را برای نخستین بار در استان آغاز خواهیم کرد تا فیبر نوری هر چه بیشتر به منازل مردم نزدیک شود.

وی بیان داشت: این موضوع یک سرمایه گذاری کلان است که امیدواریم جزو استان های پیشگام باشیم که در حال حاضر به دنبال ایجاد زیر ساخت اساسی هستیم.

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان گفت: در حال ارائه یک سرویس تحت عنوان ftth در بستر فیبر نوری هستیم که ۲۷۰۰ مشترک دارد و در پروژه فیبر رسانی، توسعه این سرویس یکی از اولویت های شرکت مخابرات است.

وی افزود :اولویت توسعه فیبر نوری در نقاط و شهرهایی از استان است که پتانسیل جذب را داشته باشند است.

وی همچنین گفت: طی مذاکره با سازمان نظام مهندسی به توافق رسیدیم که در ساختمانهای نوساز بجای سیم کشی مسی فیبر نوری استفاده کنند.

 شهمرادی بیان داشت: فیبر نوری ظرفیت وسرمایه بسیار با ارزشی است و تاکنون برای ۲۸۰ سازمان، اداره و شرکت‌ خصوصی در استان فیبر نوری متصل کرده ایم.

وی در پایان اظهار کرد: ساکنان ۲۷۸ روستا در گلستان از امکانات فیبر نوری استفاده می‌کنند که در حال فراهم کردن زیرساخت های لازم برای فراهم کردن این امکان در سایر روستاهای استان هستیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز