گرگان زیرساخت‌ کافی برای ماندگاری مسافران را ندارد

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۰۹:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۳۵۱۷
گرگان زیرساخت‌ کافی برای ماندگاری مسافران را ندارد
فرماندار گرگان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری است، از نبود زیرساخت‌های کافی برای ماندگاری مسافران و گردشگران در گرگان گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی پایین‌محلی در جلسه خدمات سفر شهرستان گرگان با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان اظهار کرد: یکی از بسترهای شکوفایی اقتصاد به ویژه در حوزه گردشگری، ماندگاری مسافران و گردشگران در آن منطقه است.

فرماندار گرگان افزود: متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای اقامت و ماندگاری مسافران وگردشگران در شهرستان فراهم نیست. 

وی افزود: تا وقتی نتوانیم مدت زمان حضور گردشگران را در شهرستان گرگان افزایش دهیم، نمی‌شود به بهبود وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم نیز امیدوار بود.

وی با اشاره به اوج‌گیری دوباره کرونا در شهرستان گرگان گفت: متأسفانه تابستان امسال با شیوع مجدد کرونا همراه شده و هر روز به تعداد بیماران بستری در بخش‌های عادی و آی‌سی‌یو افزوده می‌شود. 

پایین محلی گفت: علاوه بر این بیماری التور نیز که ناشی از مصرف آب و غذای آلوده است نیز با گرمتر شدن هوا احتمال بروز و ظهور دارد که لازم است هم مردم وهم دستگاه‌های متولی حساسیت بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشند.

پایین‌محلی با تأکید براینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهتر خدمات و سفری امن و ایمن برای مسافران و گردشگران بهره گرفت، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج نظارت خود را بیشتر کنند تا ما شاهد سرقت و تعرض به مسافران یا گردشگران نباشیم. 

فرماندار گرگان در این جلسه بر تهیه و توزیع اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرگان در ورودی شهر، نظارت دستگاه‌های متولی از جمله صمت، جهادکشاورزی و تعزیرات بر قیمت و کیفیت کالاها، اندیشیدن تمهیدات ترافیکی در برخی نقاط شهر، نصب علایم هشداردهنده و کاهش سرعت در ورودی شهرها، حضور پررنگ‌تر و مستمر نیروی انتظامی در تفرجگاه‌ها، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در مصرف آب و برق و ... تأکید کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در ایام تابستان مسافران و گردشگران زیادی در شهرستان گرگان حضور پیدا می‌کنند لازم است که میراث فرهنگی حتی به صورت موقت اقدام به ایجاد بازارچه صنایع دستی این شهرستان کند.

پایین‌محلی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: وضعیت فرهنگی جامعه از نظر پوشش قابل قبول نیست و باید با آنچه که تخطی از شعائر اسلامی و قانون است، برخورد شود. قرار نیست که هرکسی با هرنوع پوششی که خواست وارد جامعه شود وهمه ما وظیفه داریم دست‌کم امربه معروف لسانی را انجام دهیم و بخشی از کار هم مربوط به دستگاه‌های انتظامی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز