سند پارک علم و فناوری گلستان صادر شد

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۶:۴۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۴۴۵۴
سند پارک علم و فناوری گلستان صادر شد
با دستور رئیس کل دادگستری گلستان سند پارک علم و فناوری گلستان پس از سه سال ماندن در پیچ و خم های اداری صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: در بازدید از شرکت های دانش بنیان یکی از مهم ترین چالش ها بر سر راه توسعه این شرکت ها  را  نداشتن فضا برای استقرار این واحدها  به علت بلاتلکیف ماندن سند پارک علم و فناوری استان ، عنوان کردند  و خواستار ورود دستگاه قضایی برای رفع آن شدند.

وی افزود:  بررسی های ما  نشان داد از سه سال پیش تا کنون اقدامات پارک فناوری گلستان برای  صدور سند در پیچ و خم های اداری شرکت شهرک های صنعتی استان ، بی نتیجه مانده بود که  با دستور قضایی این مشکل رفع و بلافاصله سند برای ۱۶ هزار مترمربع زمین این پارک صادر شد.

اسیابی افزود: با صدور این سند مشکل فضا برای استقرار واحدهای تولیدی دانش بنیان  در پارک علم و فناوری استان که مهم ترین نیاز برای توسعه این شرکت ها بود ، حل شد.

غفاری مدیر کل پارک علم و فناوری گلستان هم با قدردانی از  پیگیری دادگستری استان برای رفع این مشکل گفت: گلستان تنها استان کشور است که فضا برای در استقرار شرکت های تولیدی دانش بنیان نداشت که مهم ترین دلیل آن هم نداشتن سند زمین پارک علم و فناوری بود که امکان تفکیک و واگذاری آن به جوانان نخبه استان را نمی داد که خوشبختانه با ورود دستگاه قضا این مشکل رفع شد.

غفاری افزود: واگذاری زمین به قیمت ارزان تر و اقساطی و  پرداخت  یکسری تسهیلات ارزان قیمت  از جمله مزایای استقرار شرکت های دانش بنیان در پارکهای علم و فناوری است که با صدور سند  پارک فناوری استان و  فراهم شدن امکان استقرار واحدهای فناور  در این پارک ، از این پس شرکت های دانش بنیان استان هم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند .

اختصاص کمیته ویژه برای رسیدگی به مشکلات شرکت های دانش بنیان در دادسرای مرکز استان، بازدید میدانی از شرکت های دانش بنیان و بررسی مشکلات آنان از دیگر تلاش های دادگستری گلستان برای کمک به گسترش و توسعه شرکت های دانش بنیان در استان است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز