تبدیل لیسانسه های حقوق به وکلای بیکار معضل امروز جامعه وکالت است

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۴:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۹۷۶۸
تبدیل لیسانسه های حقوق به وکلای بیکار معضل امروز جامعه وکالت است
نائب رئیس کانون وکلای استان گلستان گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه وکالت تبدیل لیسانه های حقوق به وکلای بیکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حمیدرضا مومن در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه وکالت تبدیل لیسانه های حقوق به وکلای بیکار است.

وی افزود: با اجرای طرح تسهیل مجوز های کسب و کار در سال باید ۲۵ هزار وکیل در جامعه جذب شوند این در حالی است که از زمان تاسیس کانون وکلا تا کنون ۶۰ هزار وکیل در کشور جذب شده  اند.

وی تصریح کرد: لیسانسه های حقوق بالقوه ضرری برای جامعه نداشته چون مردم هیچ انتظاری از آنان ندارند اما وقتی این افراد تبدیل به وکیل بالفعل می شوند ممکن است برای جاامعه مضر باشند زیرا مردم به آنها و مرجع ذی صلاح اعتماد می کنند.

مومن گفت: وکیل بیکار برای اینکه به درآمد برسد ممکن است به هر کاری دست بزند که نتیجه آن فساد در مرجع قضایی است.

وی تاکید کرد: آثار سوء این طرح به گوش نمایندگان مجلس رسید اما عده ای پشت تصویب این مصوبه بودند که بارها در آزمون وکالت شرکت کرده و رد شدند.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: کانون وکلا گلستان در سال گذشته۴۰۱ مشاوره حضوری و ۱۳۰ مشاوره تلفنی رایگان به مردم ارائه داده است.

وی افزود: در سه ماهه ابتدای امسال نیز ۱۷۵ مشاوره حضوری و ۲۵ مشاوره تلفنی رایگان توسط وکلا کانون وکلا به مردم داده شده است.

مومن همچنین گفت: در سال گذشته ۹۱۷ وکیل وکالت ۹۱۷ پرونده را به صورت رایگان برعهده گرفته بودند و این آمار در سه ماهه نخست امسال ۸۰ مورد بوده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
نظرات
سعید
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
0
شما نگرانی دست زیاد شه درامدای نجومی خودت کم شه،نگران اونا نیستی،نه تو ،همتووون ،بسه دیگه
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز