عضویت یکهزار و ۹۰۰ هنرمند گلستانی درصندوق اعتباری هنر

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۶:۰۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۱۸۰۸
عضویت یکهزار و ۹۰۰ هنرمند گلستانی درصندوق اعتباری هنر
صندوق اعتباری هنر در کشور ازسال 83 آغاز به کار کرده است که درطی این مدت گام های خوبی برای حمایت از جامعه هنری برداشته شده است. بر همین اساس برآن شدیم طی مصاحبه ای با پریسا فاضلی مسئول صندوق اعتباری هنر مراحل عضویت ورود اعضا را جویا شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ مسئول صندوق اعتباری هنر استان گلستان از عضویت یکهزار و 900 نفر از هنرمندان گلستانی در صندوق اعتباری هنرخبردادوگفت : 89 نفر روزنامه نگار، 11نفرنویسنده، 342نفرهنرمند تجسمی،152 نفر هنرمند سینمایی،255عضو قرآن وعترت،361نفر نمایشی و503 نفرموسیقی عضو صندوق اعتباری هنر در گلستان هستند که چشمگیر ورقم بالایی در مقایسه با کشور نیست.

پریسا فاضلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگاربرنا افزود:هرفرد متقاضی ابتدا با وارد به سامانه جامع رسانه کشور با مطالعه بخش راهنمای سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده،افراد حقیقی وحقوقی میتواند اقدام کنند.

وی بیان کرد:مدارک بارگذاری شده توسط فرد متقاضی پس از بررسی های لازم توسط کارشناس مربوطه  درصورت تایید صلاحیت ازسوی معاونت مطبوعاتی وخبرگزاری های داخلی،گواهی  به صندوق اعتباری هنر ارسال وپس از تایید در بخش سوابق شغلی معرفی نامه بارگذاری ومدارک خواسته شده شامل مشخصات فردی-زمینه فعالیت-اطلاعات بانکی-اطلاعات تماس-وضعیت پرداخت ها بارگذاری وتکمیل شود وپس از بررسی وتایید کارشناسان ذیربط فرد هنرمند به عضویت صندوق درآمده وکارت عضویت دریافت خواهد کرد.

وی اظهار کرد:صندوق اعتباری هنر ارائه چند خدمت را بصورت عام درنظر گرفته است که شامل هنرمندان نمایشی،موسیقی،سینمایی،نویسندگان،روزنامه نگاران وخبرنگاران،کانون مساجد وفعالان قرآنی را شامل می شود.

وی درخصوص بیمه خبرنگاران ازطریق صندوق اعتباری هنر گفت:بیمه صندوق اعتباری هنر برای سر وسامان دادن خبرنگاران غیرحرفه ای درنظر گرفته شده است.

مسئول صندوق اعتباری هنر استان گلستان افزود:درصورت درخواست متقاضی و دارا بودن شرایط برای بیمه شدن با درخواست کتبی فرد خبرنگار به نماینده صندوق دراستان وپس از بررسی و تایید معاونت مطبوعاتی بصورت مستقیم متقاضی به سازمان تامین اجتماعی جهت بیمه شدن معرفی می شود.

فاضلی اذعان کرد: بیمه خبرنگاران صندوق هنر جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود.

وی اظهارکرد:یکی دیگر از خدمات این صندوق،بیمه تکمیلی است که به منظور کمک در بخش هزینه های درمانی هنرمندان انجام می شود که خدمات بیمه درمان تکمیلی در قالب ۳ طرح (امید،آرامش و رفاه) مورد حمایت قرار می گیرد .

وی از زمان شروع ثبت نام بیمه تکمیلی خبردادو تصریح کرد:معمولا درسالهای گذشته بیمه تکمیلی خبرنگاران از اول مهرتا 30شهریورانجام می گرفت وبرای سال جاری نیز اطلاع رسانی خواهدشد.

وی درخصوص تمدید عضویت درصندوق اعتباری هنرگفت:خبرنگاران برای تمدید عضویت هر یک سال یکبار باید مدارک وفعالیت خود را بروز رسانی کنند و عضویت یا تمدید مجدد با ارائه معرفی نامه معاونت مطبوعاتی  سایر مدارک بارگذاری شده را به نمایندگی صندوق هنر مستقر در فرهنگ ارشاد استان ارائه وبا تایید آن در صندوق اعتباری هنر بارگذاری کنند.

 

وی درادامه افزود:باتوجه به عدم دسترسی بعضی از افراد و آشنایی در بارگذاری مدارک،خبرنگاران می توانند به کافی نت بوعلی در گرگان جهت تسهیل در کار مراجعه کنند.

وی درخصوص تسهیلات ارائه شده صندوق اعتباری هنر بیان کرد:درسال 1400  سه نوع تسهیلات  درقالب یادمان،شمیم و جوانه به هنرمندان عضو صندوق ارائه شد که  درطرح یادمان افزون بر 8 میلیون تومان (بصورت وام قرض الحسنه)،فرزند آوری افزون بر 30میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان بلاعوض در قالب شادمانه و در طرح شمیم( ازدواج)افزون بر 30 میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است.

وی در پایان درخصوص استفاده هنرکارت ازمراکز خرید گفت:قراربود اتفاقات خوبی درزمینه خرید با هنرکارت در فروشگاههای طرف قرارداد با صندوق انجام شود که این امر محقق نشد.

انتهای پیام

خبرنگار : جواد عموزاد

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز