رشد ۴۷ درصدی صادرات از گلستان/ خبرنگاران امیدآفرینی کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۰۹:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۲۴۳۱
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: رسانه ها در تقویت امیدآفرینی و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری در استان با به تصویر کشیدن نمای مناسب و نشان دادن جذابیت ها خیلی می توانند موثر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ درویشعلی حسن زاده در بازدید از خبرگزاری برنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: با رویکرد امیدافرینی و تقویت کارکردهای مثبت نظام و البته با بیان واقعیت‌های موجود، می توان ارزش افزوده و تولید ناخالص استان را تقویت کرد.

وی همچنین از نقطه نظرات مردم که در رسانه ها منعکس می شود و از طریق رسانه ها و خبرنگاران به این اداره کل منتقل می شود تشکر کرد.

مدیر کل صمت گلستان در ادامه به توسعه صادرات غیر نفتی استان اشاره کرد و گفت:  این موضوع خیلی مهم است و می تواند قدرت چانه زنی در بعد ملی و بین المللی را برای استان بالا ببرد.

حسن زاده در پاسخ به سوالی درباره پتروشیمی افزود: با حضور یک هلدینگ بزرگ در حوزه تخصصی پتروشیمی، این پروژه در حال احیا شدن است و با حضور این هلدینگ و سرمایه گذاری ، این عقب ماندگی ۱۷ ساله جبران می شود.

وی در مورد منطقه آزاد اینچه برون گفت: فرایند اداری منطقه ازاد در حال شکل گیری است و اساسنامه آن هم در شورای نگهبان در حال تصویب است، همچنین طرح منطقه آزاد در حال نوشتن توسط مشاور است و در چند ماه آینده طرح مطالعاتی آن نهایی شود.

 این مقام مسئول اضافه کرد:  اینچه برون نسبت به سایر مناطق آزاد از ویژگی مکانی و قرار گرفتن در مسیر ریل ، جاده ، بندر گمیشان و فرودگاه برخوردار است و سرمایه گذاری مشترک با کشورهای اوراسیا و حضور پیمان شانگهای در منطقه می تواند پای سرمایه گذار خارجی را به استان باز کند.

حسن زاده اشاره کرد: رویکرد صادرات استان از خام فروشی و صرف فروش فرآورده های کشاورزی از یک دهه گذشته به سمت محصولات صنعتی و صنایع تبدیلی رفته است.

مدیر کل صنعت،  معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: در چهار ماه گذشته از گمرکات استان ۶۷/۸ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۴۷ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته اما نکته جالب توجه اینکه صادرات ما به لحاظ وزنی کاهش داشت و این نشان می دهد که خام فروشی کم و بر کیفیت محصولات افزوده شده است.

وی عمده کشورهای هدف صادرات استان را ترکمنستان ، عراق ، رومانی و بلغارستان و ... عنوان کرد.

انتهای پیام

خبرنگار: جواد عموزاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز