وابستگی اقتصاد گلستان به ۱۰۰۰ روستای استان/ تمرکز ما حمایت از سکونت در روستاها است

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۲:۴۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۳۱۷۶
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: اقتصاد گلستان به ۱۰۰۰ روستای استان وابسته است که در طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی به این موضوع توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محمد حسینی با حضور در دفتر خبرگزاری برنا ضمن تبریک هفته خبرنگار و تشکر از زحمات تلاشگران اهالی رسانه با تحریریه این خبرگزاری گفتگو کرد.

وی در گفتگویش با این رسانه اظهار کرد: طرح تامین مسکن برای جوانان از سال گذشته آغاز شده است که برخی موارد باعث شد انگیزه ما برای تقویت این طرح بیشتر شود.

وی افزود: طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن توسط دولت ابلاغ شده است و ما برای جوانانی که قصد ازدواج داشته و یا ازدواج کرده اند این طرح را عملی می کنیم.

وی بیان داشت: ماموریت ما غالبا در روستاها در سه غالب خود مالکی، برون ساخت و مجموعه سازی انجام می شود.

حسینی گفت: تنها در استان گلستان ثبت نام این طرح به صورت سامانه ای انجام می شود که تا کنون ۱۷ هزار گلستانی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: خود مالکی مربوط به کسانی است که زمین در روستا دارند و تسهیلات ارزان قیمت، کمک های فنی و نقشه ای و همچنین اعطا وام بلاعوض به جوانانی که از اقشار کم درآمد هستند از خدماتی است که به این جوانان ارائه می شود که تا کنون ۴ هزار نفر در این بخش ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: در شیوه برون ساخت، زمین با قیمت تمام شده در اختیار جوانان قرار می گیرد، نقشه و طراحی انجام و تسهیلات پرداخت می شود و در کنار نظارت بر ساخت در صورتی که فرد جزو اقشار کم درآمد باشد کمک های بلاعوض هم پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در روش سوم نیز بنیاد مسکن مجری ساخت است که چهارهزار واحد برنامه ریزی و در ۱۴۰ روستا این کار آغاز شده است.

حسینی گفت: تمرکز ما در روستاهایی است که در حریم شهر قرار دارند زیرا از این راه می توان به کاهش حاشیه نشینی و همچنین کاهش ترافیک کمک کرد ضمن اینکه رغبت بیشتری برای سکونت در این روستاها نسبت به روستاهای دوردست تر وجود دارد.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه امید مردم از خانه دار شدن در شهر ها از دست رفته رغبت آنان برای سکونت در روستاها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما ترویج شهر نشینی نیست گفت: نیروی کار باید به روستا برگردد و ماندگار شود در صورتی که جوانان امروزه علاقه به مستاجر شدن در حاشیه شهر دارند.

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار برنا اظهار کرد: جوانان باید به روستا برگردند و مولد باشند زیرا نیروی مولد در روستاها کم شده است.

وی افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن و ۹۰ درصد آنان کشاورز و دامدار هستند بدین ترتیب با حمایت سکونت مردم در روستاها باعث تثبیت ماندگاری مردم در روستا می شویم.

به گفته وی حمایت از اشتغال و اقتصاد روستا به تولید کمک می کند. حسینی با تاکید به اینکه اقتصاد گلستان به ۱۰۰۰ روستای استان وابسته است گفت: طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی در راستای تقویت کسب و کارها و مشاغل خانگی خرد و همچنین توسعه اقتصاد روستا در دستور کار قرار دارد.

حسینی بیان داشت: تفاهم نامه ای با بانک مهر و شرکت صباح در خصوص اعطا تسهیلات تا سقف خرید ۵هزار راس دام سنگین به روستاییان امضا شده است که باعث توسعه اقتصاد روستا می شود.

وی تاکید کرد: اگر شبانه روز در روستاها کار عمرانی انجام شود سفره مردم بزرگ نمی شود بلکه باید مردم را از لحاظ اقتصادی توانمند کنیم و سپس با مشارکت خود آنان کارهای عمرانی انجام شود.

حسینی در پایان گفت: در طرح منظومه های روستایی مطالعات اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است و پروژه های اقتصادی کوچک و با توجه به ظرفیت روستاها تعریف می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز