برای نخستین بار تمام تسهیلات اشتغال استان را در شهرستان‌ها توزیع کردیم

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۹:۲۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۳۵۶۷
برای نخستین بار تمام تسهیلات اشتغال استان را در شهرستان‌ها توزیع کردیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برای نخستین بار در تاریخ استانداری گلستان تمام تسهیلات اشتغال را در شهرستان‌ها توزیع کردیم و هیچکدام را در ستاد نگهداری نکردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدمحمد دهنوی، در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: بانک‌ها در تعیین تکلیف تسهیلات اشغال تسریع کنند و حتی اگر امکان اعطای تسهیلات به فردی وجود ندارد موضوع را سریع مکتوب اعلام کنند.

وی افزود: مهمترین دغدغه دولت موضوع اشتغال است و تمامی مدیران باید در این بخش دغدغه جدی داشته باشند و در یک عزم و همبستگی جدی تلاش کنیم مسئله اشتغال که یک موضوع زمین مانده چندین ساله است به جایگاه مناسبی برسد.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در خصوص عدم درج عملکرد اشتغال در سامانه رصد، ادامه داد: سامانه رصد کارنامه عملی تمامی دستگاه‌ها است و انتظار است دستگاه‌ها در شرایطی که کار را به نحو احسن انجام داده‌اند، عملکرد و گزارش را در سامانه رصد ثبت کنند.

به گفته دهنوی برای نخستین بار در تاریخ استانداری گلستان تمام تسهیلات را در شهرستان‌ها توزیع کردیم و هیچکدام را در ستاد اشتغال نگهداری نکردیم.

دهنوی با اشاره به اینکه نظارت بر اشتغال ایجاد شده و در پی اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ باید با جدیت دنبال شود گفت: متاسفانه گزارش‌هایی دریافت شده است که در برخی مشاغل و شهرستان‌ها، تسهیلات در مسیر اشتغال هزینه نشده که باید با رصد درست، برخوردهای لازم و تصمیم‌ گیری‌‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود مشوق‌های سرمایه‌گذاری نقاط مرزی بسیار زیاد است و دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ روز آینده ظرفیت‌های موجود را ساماندهی شده اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با گلایه از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌ها در جلسه کارگروه اشتغال، خاطرنشان کرد:  تمامی مدیران عضو کارگروه اشتغال باید شخصا در جلسه حاضر شوند، موضوع اشتغال مسئله جدی دولت و مدیریت در استان است.

وی گفت: بانک‌ها در تعیین تکلیف تسهیلات اشتغال تسریع کنند، حتی اگر امکان تسهیلات به یک فرد وجود ندارد موضوع به صورت مکتوب پاسخ داده شود

دهنوی تاکید کرد: تمامی مدیرانی که در مسئولیت خود ابقا شدند و مدیرانی که تغییر کرده و افراد جدیدی که در مسئولیت منصوب شدند باید در قالب یک تیم در استان فعالیت کنند.

وی با تاکید به اینکه مدیران جدید باید بر اساس همان برنامه‌ها و قول‌هایی که به استاندار گلستان اعلام کردند حرکت کنند بیان داشت: همه ما یک تیم هستیم و یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین یک ساله دولت در استان گلستان خروج از رویکرد انفعالی منتظر مرکز ماندن به یک رویکرد مطالبه‌گرانه بوده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز