استاندار گلستان: توجه به اهلیت سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۴۰۲۶
استاندار گلستان: توجه به اهلیت سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است
استاندار گلستان گفت: توجه به اهلیت سرمایه گذاران با همراهی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری استان اظهار کرد: باید بر اساس اسناد توسعه استان فرصت های سرمایه گذاری مشخص شوند و سرمایه گذاران به سمت آن هدایت شوند نه آنکه سرمایه گذاران شرایط سرمایه گذاری را تعیین کنند.

وی افزود: وجود اطلاعات پایه در سامانه پنجره واحد لازم است اما شرط کافی ورود جزئیات پروژه ها، برای هدایت بهتر سرمایه گذاران است.

استاندار گلستان گفت: دستگاه های اجرایی باید بر اساس برنامه استراتژیک استان ، توسعه سرمایه گذاری های خود را شکل دهند.

زنگانه یادآور شد: مجوزهای بی نام برای یک نقطه مشخص است و می توان با اخذ مجوزهای محیط زیستی و سایر مجوزهای لازم ،همه چیز را برای حضور سرمایه گذار آماده کرد.

وی تاکید کرد: ارائه مشاوره به سرمایه گذاران از سوی دستگاه های اجرایی می تواند آنها را در مسیر برنامه های پیشرفت استان قرار دهد.

استاندار گلستان گفت: توجه به اهلیت سرمایه گذاران با همراهی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که برخی با اهدافی غیر از توسعه و پیشرفت به عرصه پروژه ها ورود می کنند و متاسفانه منابع استان را درگیر و معطل می سازند.

زنگانه خاطر نشان کرد: در تدوین ۳۰ سند بخشی باید فرصت سرمایه گذاری در هر سند مورد توجه قرار گیرد و همچنین بانک اطلاعاتی از گلستانی های داخل و خارج کشور تهیه شود.

وی ادامه داد: کنارگذر شهر گرگان نمونه ای از یک فرصت سرمایه گذاری زیرساختی است که شهرداری گرگان می تواند با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ در آن مشارکت کند و البته ظرفیت هایی از این دست در استان وجود دارد و حتی می تواند با استفاده از ظرفیت های قانونی لایروبی رودخانه های آب شیرین را نیز به بخش خصوصی جهت اجرا واگذار کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از تجارب استان های موفق در حوزه پنجره واحد سرمایه گذاری حرکت در این مسیر را تسریع می نماید.

به گفته استاندار گلستان ایجاد پایانه صادراتی محصولاتی کشاورزی نیاز و اولویت استان است و باید زمینه ایجاد آن سرعت بیشتری بیابد.

زنگانه یادآور شد: باید در ایجاد شرکت سرمایه گذاری استان تعجیل کرد و همچنین توجه داشت که برای رشد نباید منتظر اعتبارات دولتی ماند بلکه باید با استفاده از فرصت ها ، جذب سرمایه گذار ، واردات و صادرات زمینه پیشرفت استان را فراهم کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز