۹۰ درصد سارقان در گلستان معتاد هستند

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۲:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۵۰۴۱
۹۰ درصد سارقان در گلستان معتاد هستند
فرمانده انتظامی گلستان گفت: ۹۰ درصد سارقان استان معتاد و ۸۰ درصد آنان سارقان سابقه‌دار هستند و بیش از ۵۰ درصد سرقت‌ها در استان مربوط به سرقت‌های خرد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سردار سعید فاضل دادگر در مراسم تقدیر و تکریم خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آمار سرقت‌ها در استان ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت سرقت ها در استان گلستان ادامه داد: ۹۰ درصد سارقان استان معتاد و ۸۰ درصد آنان سارقان سابقه‌دار هستند و بیش از ۵۰ درصد سرقت‌ها در استان مربوط به سرقت‌های خرد است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در دستورالعمل پیشگیری از وقوع سرقت که از وزارت کشور ابلاغ شد، دستگاه‌های مختلف در این موضوع مسوولیت دارند و باید به مسوولیت خود عمل کنند و همه انتظارات نباید از سوی پلیس باشد.

سردار دادگر با اشاره به افزایش سرقت مسلحانه در استان گلستان، گفت: استان گلستان در موضوع سلاح و مهمات جزء چهار استان اول کشور است و بسیاری از سرقت‌های مسلحانه در استان گلستان توسط سلاح شکاری انجام می‌شود ضمن اینکه سرقت‌های مسلحانه بیشتر در حوزه سرقت تلفن همراه و موتورسیکلت است.

وی اضافه کرد: ما به کمک سایر دستگاه ها از جمله نیروی مقاومت بسیج در مکان‌های خلاء احتیاج داریم و نیاز است با نصب دوربین‌های مداربسته در روستاها و محله‌های خلوت نسبت به ارتقاء شاخص های امنیتی در برخی از مناطق برنامه های مشخصی تهیه و تدوین شود.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری طرح‌های مختلفی توسط پلیس اجرا شد که ۷۷۵ نفر متهم در طرح‌های مختلف پلیس در سال جاری دستگیر شدند.

وی گفت: ما خلاءهای امنیتی و انتظامی داریم که به کمک مردم و بسیج در مدیریت این بخش احتیاج داریم و این در حالی است که گستردگی جمعیت و پراکندگی جمعیت در استان گلستان نیازمند مدیریت هوشمند و گسترده است با این توضیح که گستردگی جمعیت موجود در استان گلستان کار انتظامی را برای پلیس سخت می‌کند .

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: استان گلستان تا زمانی که مکانی برای نگهداری ۲ هزار معتاد نداشته باشد این روند سرقت‌ها و مشکلات اجتماعی و انتظامی در سطح استان ادامه خواهد داشت .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان گلستان در سال جاری ۴۱ درصد افزایش داشته که با تلاش همکارانم ۹۲ درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

وی اضافه کرد: بررسی پرونده‌های پلیس فتا نشان می‌دهد بیشترین وقوع مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان به آمار و کشفیات مواد مخدر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و طرح‌های کنترلی و دستگیری پلیس به صورت مستمر در آن اجرا می‌شود و با توجه به نبود امکانات کافی برای نگهداری معتادان باعث شده ما دچار یک حلقه تکراری شویم.

وی با اشاره به اینکه گلستان رتبه نخست نزاع و درگیری‌ها را دارد افزود: در جرائم نزاع‌ و درگیری، سرقت‌های مسلحانه و در بسیاری از جرائم، موتور و موتورسوارهای متخلف نقش مستقیم دارند و موتورسیکلت به وسیله‌ای برای خشونت اجتماعی و جرائم اجتماعی تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در نیمه دوم سال طرح‌های برخورد با موتورسیکلت‌سوار متخلف در استان گلستان با جدیت اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش بسیار مهم رسانه های گروهی در ارتقاء امنیت روانی جامعه تصریح کرد : در برخی از مولفه‌های نظم و امنیت در استان گلستان دارای نگرانی‌هایی هستیم که نیازمند حمایت و همراهی بسیار زیاد اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

گلستان جزء ۱۰ استان اول در وقوع سرقت است

سرداردادگر گفت: متاسفانه گلستان دهمین استان از نظر وقوع سرقت در سطح کشور است و بیش از ۷۰ درصد سارقان افراد سابقه‌دار هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که اجرا می‌شود و مدتی این افراد از سطح جامعه دور هستند، میزان قابل توجهی از وقوع سرقت ما کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اینکه دامنه و عمق آسیب‌های استان گلستان نگران کننده است،  تصریح کرد:  اگر معابر و خیابان‌های ما با تعداد خودروها و میزان ترافیک همخوانی ندارد مقصر مردم و پلیس نیستند.

فرمانده انتظامی گلستان یاد آور شد: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه نتیجه خلاءهای فرهنگی و بی مسوولیتی دستگاه‌ها و مسوولانی است که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و متاسفانه بار اجتماعی و انتظامی آن را بر دوش پلیس اضافه می‌کنند.

سرداردادگر گفت: سرعت شایعه در برخی از وقایع در استان گلستان بسیار بالا است و اگر هوشمندی و عملکرد بموقع رسانه‌ها نبود امروز با چالش‌های اجتماعی بسیار بزرگی روبرو بودیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز