اجرای ۲۱۰۰ میلیارد پروژه در حوزه راه آهن استان گلستان

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۵۵۲۸
اجرای ۲۱۰۰ میلیارد پروژه در حوزه  راه آهن استان گلستان
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از اجرایی شدن ۲۱۰۰ میلیارد پروژه در حوزه راه‌آهن طی دوسال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ؛محسن اعتماد طی نشستی که در قرارگاه جهادی شهید همدانی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: گره های کور تجاری با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان که سبب بروز مشکل برای صادر کنندگان ، گمرک ،راه آهن و ... شده بود با دیپلماسی اقتصادی که دولت سیزدهم و استاندار گلستان مورد توجه و تاکید قرار داده است، باز شد.

وی گفت: در پی دیپلماسی فعالانه دولت سیزدهم، اولین قطار کانتینری از مبدا قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون راه‌اندازی شد.

اعتمادافزود: تعرفه حمل کانتینری با همکاری کشورهای قزاقستان و ترکمنستان کاهش یافته و تجارت از این کریدور برای تجار و بازرگانان ارزان‌تر از محورهای دیگر است.

وی همچنین عنوان کرد:از سال ۹۳ تا قبل از دولت سیزدهم با وجود اینکه ایستگاه اینچه برون افتتاح شده بود اما هیچ اقدامی انجام نشد و فقط یک محوطه تخلیه و بارگیری بار به مساحت ۲۵۰۰ متر وجود داشت اما اکنون ۵ محوطه تخلیه و بارگیری با مساحت حدود ۳۰ هزارمترمربع ایجاد شده است.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲بیان کرد:در هفته دولت امسال ۱۱۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه ریلی داریم.

اعتماد تاکید کرد : ایستگاه اینچه‌برون به عنوان یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها در کشور شرایط خوبی نداشت و با کمترین بارش‌ها عملیات تخلیه و بارگیری تعطیل می‌شد و برای رفع مشکل زیر ۱۰ خط را شکافتیم و باکس نصب کردیم.

وی همچنین افزود:احداث راه‌های دسترسی و مرکز تخلیه و بارگیری در مرکز لجستیک با ۲.۵ میلیارد تومان، احداث خط تخلیه و بارکیری و تعمیرات واگن با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، برق‌رسانی به ایستگاه اینچه‌برون، بهسازی شبکه فاضلاب ایستگاه گرگان، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم و ... از جمله مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ در پایان گفت :برای تکمیل زیرساخت‌های اینچه‌برون ۸۰۰ میلیارد تومان در اعتبارات سفر پیش بینی شده است که در حال تنظیم تفاهمنامه با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) هستیم.

انتهای پیام:

 

نظر شما