تدوین نقشه راه مشارکتی برای ساماندهی گردشگری روستای «زیارت»

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۸:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۲۷۰۳
تدوین نقشه راه مشارکتی برای ساماندهی گردشگری روستای «زیارت»
میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تدوین نقشه راه مشارکتی برای ساماندهی گردشگری روستای زیارت و توجه به نقش مهم جوامع محلی در تدوین این طرح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدجواد ساوری جلسه بررسی طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت شهرستان گرگان اظهار کرد: تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی و اصلی‌ترین راهکار توسعه استان متناظر با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایش توسعه صنعت گردشگری است.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری استان گلستان با دستور استاندار گلستان تشکیل شده است و در نخستین گام طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت.

ساوری گفت: با تشکیل این جلسات با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و همچنین حمایت‌های دادگستری استان و دادسرای گرگان که پیش از این پیگیری مناسبی درخصوص مسائل و مشکلات روستای زیارت داشتند، به دنبال تدوین نقشه راه مشارکتی با توجه به مقررات دستگاه‌ها برای ساماندهی گردشگری روستای زیارت هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان بیان کرد: ۲۳ دستگاه اجرایی متولی، ذی‌نفع و ذی‌مدخل در امر ساماندهی گردشگری روستای زیارت هستند که باید پای‌کار آمده تا مسائل و مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان می‌خواهیم با رویکرد حل مسئله به طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت توجه کرده و برای رفع مشکلات و حل مسائلی که استان و جامعه محلی را درگیرد کرده کمک و همراهی کنند.

وی افزود: نفع سازمانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و وزارتخانه متبوع در دوره جدید، انتفاع مردم است و بر اساس سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی در گستره ملی و استانی نفع مردم را به نفع سازمانی ارجحیت دهند.

ساوری گفت: متأسفانه تاکنون هیچ کنشگری مثبتی در خصوص ساماندهی روستای زیارت صورت نگرفته است.

وی گفت: باید ابتدا دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان زیرساخت‌های رونق اقتصادی را برای روستای زیارت مهیا کرده و پس‌ازآن از جامعه محلی انتظار همراهی و همکاری داشته باشیم.

ساوری تاکید کرد: برای رسیدن به راهکاری برای ساماندهی این روستای مهم استان می‌بایست طرح توسعه اقتصادی این روستا بر اساس مطالعات دقیق و با پشتوانه کارشناسی تدوین شود تا فارغ از هر راهکار و نتیجه‌ای، اقناع عمومی جامعه محلی صورت گیرد.

برای پویایی اقتصاد روستای زیارت باید نقش جوامع محلی در تدوین طرح ساماندهی گردشگری این روستا به‌صورت ویژه لحاظ شود.

وی اذعان کرد: بر اساس مطالعه اولیه صورت گرفته اگر بتوانیم در افق ۱۴۱۰ سالانه ۱۲۷ هزار گردشگر را با ضریب ماندگاری دو و نیم روز به روستای زیارت جذب کنیم، مسائل اقتصادی این روستا برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز