زنگانه: ارائه تضامین، اجرای مصوبه توسعه نیروگاه برق علی آباد را تسریع می کند

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۰:۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۰۷۴۵۲
زنگانه: ارائه تضامین، اجرای مصوبه توسعه نیروگاه برق علی آباد را تسریع می کند
استاندار گلستان گفت: ارائه تضامین لازم برای تسهیلات ارزی، اجرای مصوبه توسعه نیروگاه برق علی آباد را تسریع می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ در جلسه ای با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان با مهدی غضنفری مدیر عامل صندوق توسعه کشور پیرامون توسعه نیروگاه برق علی آباد کتول عنوان شد و بر ارائه تضامین لازم جهت تسهیلات ارزی و اجرای مصوبه توسعه نیروگاه برق استان را تسریع می کند.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد: افزایش ظرفیت نیروگاه برق علی آباد در مسیر رشد صنعت و توسعه استان از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای سیکل ترکیبی، بهره وری این نیروگاه را افزایش می دهد.

در این جلسه مقرر شد با همکاری شرکت مپنا و بنیاد مستضعفان مدل بازگشت سرمایه صندوق توسعه ملی و ضمانت های لازم تعیین شود تا صندوق بتواند در این پروژه تاثیرگذار در سطح استان حضور داشته باشد.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار امیدواری کرد این همکاری بتواند در دیگر کلان پروژه های استان نیز صورت پذیرد و روند پیشرفت استان تسریع شود.

گفتنی است توسعه بخش بخار نیروگاه ۱۰۱۴ مگاواتی گلستان واقع در شهرستان علی‌آباد کتول، به‌عنوان تنها نیروگاه بزرگ‌مقیاس و تأمین‌کننده برق مطمئن در استان گلستان و تبدیل آن به سیکل ترکیبی و افزایش راندمان نیروگاه از حدود ۳۴% فعلی به بیش از ۵۰%، در زمره یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مطرح و مقرر شد مبلغ ۴۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این نیروگاه اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما