استاندار گلستان: دانشگاهیان باید در حل مسائل استان پیشگام باشند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۰۸:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۷۸۴۸
استاندار گلستان: دانشگاهیان باید در حل مسائل استان پیشگام باشند
استاندار گلستان گفت: انتظار داریم تا دانشگاهیان در حل مسائل و چالش‌های استان از جمله مشکلات محیط زیستی همچون خشکی خلیج گرگان پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و دانش‌آموزان برتر استان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه علم پژوهش و فناوری بالاست و معرفی شعار امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»نشان می‌دهد بالاترین جایگاه نظام نگاه ویژه‌ای به مقوله پژوهش دانش بنیان دارد.

وی افزود: کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار مضاعف است و باید با کار بیشتر در جهت رفع مشکلات و چالش‌های مردم اقدام کرد.

وی با اشاره به رفتار سلطه‌گرانه کشورهای نظام سلطه در مقابل کشورهایی که به دنبال آزادی، استقلال و حکمرانی جدیدی بر اساس زندگی و خواست مردم هستند گفت: دشمن اکنون به دنبال ایجاد جنگ شناختی از طریق امپراتوری رسانه و فضای مجازی در بین مردم کشور است و باید با روشنگری، آگاهی بخشی و جلوگیری از سطح‌نگری در بین مردم با آنها مقابله کرد.

استاندار گلستان جهاد تبیین را راهکاری برای مقابله با هجمه‌های گوناگون دشمنان عنوان کرد و افزود: در دهکده جهانی کنونی، اطلاعات کم عمق فراوانی در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد که باعث ایجاد جهل نوین شده و در این شرایط تبیین مسایل توسط آحاد ملت، نهاد‌های اجتماعی، دانشگاهیان و ... ضرورت دارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و تمایز بین معترضین و اغتشاشگران گفت: تبدیل ایران اسلامی به قطب جدید قدرت در منطقه برای دشمنان و سلطه‌گران خوشایند نبوده و با تحریم، ترور و تبلیغات سوء علیه کشور و ایجاد ناامنی در کشور به دنبال ایجاد ناامیدی در نسل جوان و توقف مسیر پیشرفت کشور هستند که می‌توان با بازخوانی تاریخ برای نسل جدید آنها را با چهره واقعی و اهداف شوم دشمنان آشنا کرد.

زنگانه در پایان با بیان اینکه هر حرکتی که می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد باید از دانشگاه‌ها آغاز شود خاطر نشان کرد: انتظار داریم تا دانشگاهیان در حل مسائل و چالش‌های استان از جمله مشکلات محیط زیستی همچون خشکی خلیج گرگان پیشگام باشند و بتوانیم با همکاری همه اقشار جامعه و تعامل بین دستگاهی سرانه تولید استان را در افق ۱۴۰۴ به میانگین کشوری برسانیم.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز