حمایت کمیته امداد گلستان از ۳۴۰۰ کودک و مادر مبتلا به سوءتغذیه

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۴:۵۵:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۶۷۰۵
حمایت کمیته امداد گلستان از ۳۴۰۰ کودک و مادر مبتلا به سوءتغذیه
مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: هزار و ۶۰۰کودک زیر ۵ سال و هزارو ۸۰۰ مادر باردار و شیرده ازخدمات تغذیه ای کمیته امداد بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی بابایی به مناسبت فرا رسیدن هفته تغذیه اظهار کرد: هزار و ۶۰۰کودک زیر پنج سال در سطح این استان از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند هستند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان افزود: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال برای کاهش سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده‌است.

وی اظهار کرد: ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به منظور تأمین نیاز غذایی، ارتقای سلامت و هوش کودکان نیازمند زیر ۵ سال در قالب بن کارت به سرپرستان آنان که توانایی مالی کافی را ندارند، پرداخت می شود.

 وی بیان کرد: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال توسط این نهاد با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: در سال جاری هزار و ۸۰۰ مادر باردار و شیرده زیر پوشش کمک های تغذیه ای این نهاد حمایتی قرار گرفتند.

بابایی با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت مادران و نوزادان افزود: ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به منظور تأمین نیاز غذایی در قالب بن کارت ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۳۴میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای کاهش سوءتغذیه مادران شیرده و باردار هزینه شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز