نیاز روزانه ۲۰۰ واحد خون در گلستان/ ذخایر را مدیریت می کنیم

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۶۹۷۹
نیاز روزانه ۲۰۰ واحد خون در گلستان/ ذخایر را مدیریت می کنیم
مدیر کل انتقال خون گلستان، نیاز روزانه استان به خون را ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: طی یک هفته سخت توانستیم با مدیریت خوب ذخایر خون نزدیک به دو هزار ۵۰۰ واحد خون از اهدا کنند گان دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ فاطمه محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی یک هفته سخت توانستیم با مدیریت خوب ذخایر خون نزدیک به دو هزار ۵۰۰  واحد خون از اهدا کنند گان دریافت و ذخایر مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیر کل انتقال خون گلستان افزود: در هفته گذشته که با روز های سرد و تعطیل شدن ادارات، نهادها و مدارس روبرو بودیم و این شرایط می توانست باعث کم شدن مراجعات اهداکنندگان و افت ذخایر خون شود اما با اطلاع رسانی از طریق  رسانه های استانی و شبکه های اجتماعی توانستیم  خون مورد نیاز ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی استان را تأمین کنیم. 

وی با بیان اینکه شرایط جوی می تواند ذخایر خون را با نوسان مواجه کند، گفت: نیاز به خون مستمر و همیشگی است و  تأمین خون و فراورده های آن فقط از راه اهدای خون میسر است.

محمدی با تأکید بر وجود سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند به خون که شامل هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان است، بیان کرد: برای تأمین نیاز این بیماران، اهدای خون باید به صورت مستمر باشد.

وی نیاز روزانه استان به خون را ۲۰۰ واحد اعلام کرد و از مردم استان خواست با مشارکت در امر خداپسندانه و انسان دوستانه اهدای خون و پیوستن به پویش زمستانه چتر سرخ زندگی، از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و الگویی برای همکاران و خانواده خود در این حرکت سلامت محور باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز