ورزش و جوانان گلستان در سالی که گذشت

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۰:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۳۸۹۹
ورزش و جوانان گلستان در سالی که گذشت
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان گفت: ورزش و جوانان گلستان در سال گذشته اتفاقات خوبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ قاسمعلی برزمینی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: ورزش و جوانان گلستان در سال گذشته اتفاقات خوبی را پشت سر گذاشت.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان افزود: رهاورد سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه ورزش و جوانان ۲۱۸ میلیارد تومان مصوبه بود و همچنین در جریان سفر، اجرای ۲۰ پروژه نهایی شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۱۵ پروژه ورزشی در سال گذشته

وی گفت: با تخصیص هایی که گرفته شد در هفته دولت و در دهه فجر سال گذشته ۱۵ پروژه را به بهره برداری رساندیم و برنامه ریزی شده است در هفته دولت سال جاری، ۱۰ پروژه دیگر را به بهره برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: در سطح استان گلستان ۱۱۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که تعدادی از آنها در سال گذشته به بهره برداری رسید.

اعتبارات عمرانی ورزش گلستان سه برابر شد

برزمینی بیان کرد: اعتبارات عمرانی در بخش ملی و استانی ورزش و جوانان گلستان نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شده است.

وی گفت: ایجاد ۳۶ خانه ورزش روستایی و برگزاری دو برنامه همایش پیاده روی خانوادگی در شهرهای گرگان و قرق و پخش همزمان از شبکه سه از اقدامات ورزش و جوانان گلستان در سال گذشته بود.

برزمینی همچنین افزود: ادامه عملیات اجرایی سالن ۶ هزار نفری گرگان پس از ۱۰ سال در حال انجام است که در سفر رییس جمهور به استان، اعتبار خوبی به این منظور پیش بینی شده بود و با توجه به حضور تیم های لیگ برتری بسکتبال و والیبال در گلستان، امیدواریم تا پایان ۱۴۰۳ این پروژه را هم به بهره برداری برسانیم.

کسب ۶۳ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران گلستانی

برزمینی با اشاره به ورزش قهرمانی گفت: ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۳ مدال طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی کسب کردند که از تمام این قهرمانان با حضور استاندار گلستان تجلیل شد.

وی افزود: تا کنون ۲۳ قهرمان و ورزشکاری که شرایط استخدامی را داشتند در دستگاه های اجرایی استان و اداره کل ورزش و جوانان جذب شده اند و پنج ورزشکار دیگر هم در شرف جذب شدن هستند.

مقام های اول تا سوم تیم های مختلف گلستانی در لیگ برتر

وی تصریح کرد: بسکتبال شهرداری گرگان در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ قهرمان لیگ برتر شد و در حال حاضر هم صدر نشین لیگ برتر و همچنین صدر نشین رقابت های باشگاه های غرب آسیا است.

برزمینی اضافه کرد: در سالی که گذشت، تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان نائب قهرمان لیگ برتر شد و تیم پاس گرگان هم موفق به کسب جایگاه سوم لیگ برتر و همچنین تیم والیبال بانوان سریک گنبد کاووس نائب قهرمان لیگ برتر کشور شد.

وی بیان کرد: تیم والیبال نوجوانان گنبد کاووس مقام دوم کشور و تیم بدمینتون این شهر، مقام اول لیگ دسته یک کشور را کسب و به لیگ برتر صعود کرد. همچنین در دیگر رشته های تیمی و انفرادی و همچنین رشته های رزمی، ورزشکاران ما مقام های خوبی را کسب کردند.

حضور ۱۵۰ ورزشکار گلستانی در تیم های ملی

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: حدود ۱۵۰ ورزشکار گلستانی در اردوهای تیم های مختلف ملی حضور دارند که با توجه به استعداد جوانان و نوجوانان این استان کمک خواهیم کرد تا تعداد این ورزشکاران افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به حوزه جوانان اظهار کرد: گلستان در هفته ازدواج به عنوان استان برتر از لحاظ اجرای برنامه های مختلف شناخته و در هفته جمعیت هم به عنوان دستگاه برتر کشور انتخاب شد. همچنین در هفته جوان در همه شهرستان ها جشن ها و برنامه های مختلف برگزار شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به دستور العمل وزارت خانه مبنی بر برگزاری مسابقات ورزشی ادارات، این رقابت ها در شش رشته برگزار و قهرمانان مشخص شدند که به زودی مورد تجلیل قرار می گیرند که تیم های مورد نظر برای حضور در مسابقات کشوری هم آمادگی کافی دارند.

گلستان جزو استان های برتر جام پرچم

وی با اشاره به ورزش محلات گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم گلستان جزو استان های برتر در برگزاری جام پرچم به شمار می رود.

برزمینی افزود: مسابقات فوتبال محلات ایران در حال برنامه ریزی است و تیم های خوبی از شهرستان های مختلف در این جام شرکت کرده اند که به زودی رقابت های آن برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با کمک دیگر دستگاه ها و شهرداری، در محلات کم برخوردار تجهیزات ورزشی قرار داده شده است که توجه بیشتر به این محلات در دستور کار قرار دارد.

ثبت ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان داشتیم که در سال گذشته این آمار به ۷۰ هزار ورزشکار ارتقا یافت.

برزمینی اضافه کرد: این ورزشکاران در ۵۰ رشته ورزشی مشغول فعالیت هستند که به تبع آن ۵۰ هیئت ورزشی در استان و ۶۷۰ هیئت ورزشی هم در شهرستان ها و بخش های مختلف استان مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته مجامع انتخاباتی چندین هیئت ورزشی که با سرپرستی اداره میشد برگزار و روسای آنها مشخص شد.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان اضافه کرد: تعدادی از روسای هیئت های استان به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون انتخاب شدند که باعث افتخار استان است.

تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش گلستان

برای نخستین بار در استان با حضور استاندار گلستان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی وی جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش در استان گلستان برگزار شد که یکی از مصوبات این شورا، در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی دستگاه های مختلف به هیئت های ورزشی و جذب قهرمانان ورزشی بود.

برزمینی با اشاره به وضعیت هتل ورزش گفت: هتل ورزش دارای نواقصی بود که در جلسه استاندار گلستان و مجمع نمایندگان استان با مقام عالی وزارت مقرر شد تاسیسات برقی این پروژه هر چه سریع تر نصب شود تا به زودی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز