برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین با محوریت ازدواج در استان گلستان

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۰۷:۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۹۱۷۹
برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین با محوریت ازدواج در استان گلستان
در هفته ازدواج دو غرفه سازمانهای مردم نهاد در جشنواره ملی اقوام ایران زمین درگلستان بر پا شد

resized_4jpg

به گزارش خبرگزاری برنا از  گلستان :متقی ،معاون فرهنگی و امور جوانان، از برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران زمین درگلستان در هفته ازدواج خبر دادو گفت: دو غرفه به نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استان اختصاص دارد و با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری خواهیم داشت.

متقی ادامه داد:موسسه آوای سبز اندیشه و خانه جوان فرید در حوزه فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارند که در این جشنواره نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان خواهند بودند .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این راستا گفت: با توجه به مصادف شدن همزمان جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین درگلستان از 24 لغایت 27 شهریور ماه در گرگان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برنامه شاخص امسال به تمرکز روی همین موضوع یعنی ازدواج سنتی اقوام شکل می گیرد و بنا داریم از سه قوم سیستانی ، ترکمن و کتول سه زوج منتخب بصورت واقعی مراسم عروسی خود را با تکیه بر آداب و سنن بومی برگزار نماییم.

وی افزود: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از تاریخ 24 الی 27 شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان درجاده آق قلا-گرگان برگزار میشود و درمراسم افتتاح این جشنواره، مراسم ازدواج سنتی اقوام برگزار خواهد شد. وی همچنین از حضور شش کشور افغانستان ، قرقیزستان ، عراق ، پاکستان ،ازبکستان ،تاجیکستان در این جشنواره یاد کرد و خاطرنشان کرد: تعداد غرفه های این جشنواره 184 غرفه می باشد که از 28 استان در حوزه صنایع دستی و 14 استان نیز برای موسیقی اقوام اعلام حضور کرده اند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز