آغاز اولین طرح جامع استعدادیابی ورزشی در استان گلستان

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۰:۵۷:۰۲
کد خبر: ۳۵۷۰۲۷
آغاز اولین  طرح جامع استعدادیابی ورزشی در استان گلستان
بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان : اولین مرحله طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی در گلستان در نیمه دوم دی ماه در گرگان آغاز می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از  گلستان،بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان  در نشست شورای معاونین اداره کل گفت : استارت اولین مرحله طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی در گلستان در نیمه دوم دی ماه در گرگان  زده خواهد شد   .

وی افزود :   استان گلستان به عنوان سومین استان پس ازتهران البرز بعنوان مجری این  طرح در کشور معرفی و کارهای مقدماتی در راستای شناسایی ورزشکاران مستعد در دوره ابتدایی دانش آموزان   از سوی ستاد این طرح در استان  در راستای شناسایی و حمایت استعدادها  در سراسر استان انجام می گیرد .

وی افزود : به عنوان استانهای پیشرو در اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در کشور فعالیت های خود را آغاز کرده ایم و در اجرای این طرح جلسات هماهنگی بین کارشناسان برگزار و اولویت بندی رشته های ورزشی انجام شد.

طیبی در ادامه بیان داشت : در سلسله نشست های این گروه ، کارشناسان مشخص و جلسات با هیئت های ورزشی اولویت دار برای معرفی مربیان استعدادیابی برگزار شده و این مربیان در رقابتهای درون مدرسه ای آموزش و پرورش استان حضور می یابند و نفرات مستعد را شناسایی می کنند .

وی در خصوص رشته های ورزشی اولویت دار گفت : رشته های دوومیدانی ، کشتی  ، بسکتبال ، والیبال ، کبدی ، تنیس،تنیس روی میز ، فوتبال ،  بدمینتون در اولویت این طرح هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :   طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی  با حضور نمایندگان ادارات کل ورزش و جوانان و  آموزش و پرورش اســــتان برگزار می شود و نفرات مستعد از سراسر استان  شناسایی شده و به هیاتهای ورزشی اعلام می شود .

وی افزود : استان گلستان مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست و دستگاهها و امکانات در کنار امکانات سالن آماده بوده و به زودی در مدارس تخصصی ورزشی پرورش خواهند یافت .

بهمن طیبی در ادامه افزود : استعدادیابی علمی بهترین راه شناسایی استعدا دها در بین نوجوانان بوده و قرار گرفتن ورزشکاران در کوران المپیادهای ورزشی  عامل مهم دیگری برای  حضور ورزشکاران و مدال آوری قهرمانان استان در المپیک ها ، بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی می باشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز