آیین ملی کوچه گردان عاشق

هفدهمین آیین ملی کوچه گردان عاشق در گلستان برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۲:۴۴:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۵۶۱
هفدهمین آیین ملی کوچه گردان عاشق در گلستان برگزار می شود
هفدهمین آیین ملی کوچه گردان عاشق رمضان امسال در اغلب استان‌های کشور از جمله استان گلستان و در شهر گرگان با شعار یک ماه بدون گرسنگی برای کودکان ایران برای بیش از 10000 خانواده آسیب دیده توسط جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  به نقل از روابط عمومی جمعیت امداد دانشجویی، مردمی امام علی (ع) متاسفانه در حال حاضر به نظر می رسد رفع مسئله فقر و گرسنگیِ اقشار محروم، دغدغه اصلی اجتماع ما، یعنی عموم مردم، مسئولین و فرهیختگان و دانشگاهیان ما نیست؛ به همین دلیل قصد داریم با برگزاری و اجرای طرح هایی چون «کوچه گردان عاشق» ضرورت ریشه کنی معضل گرسنگی را یادآوری کنیم و علاوه بر آن، در ماه مبارک رمضان تأسی به سیره عملی زندگی مولا علی(ع) در خدمت به فقرا و دردمندان را سرلوحه رفتار خود و اجتماعمان قرار دهیم.

این طرح ابتدا در سال 1378 برای نخستین بار توسط هفت دانشجو و با توزیع 50 کیسه مایحتاج انجام شد و در حال حاضر تعداد آن به 10000 کیسه افزایش یافته است. این حرکت کوچک، امروز به اغلب نقاط کشورمان تسری یافته و امید است به همین ترتیب، رفع فقر و گرسنگی ساکنان مناطق محروم نیز به هدف مشترک تمام هموطنانمان مبدل شود.

معین حشمتی نماینده جمعیت امام علی (ع) گرگان عنوان کرد: در حال حاضر ستاد اجرایی این طرح در گرگان خانه ایرانی قلعه خندان گرگان می باشد و در حال حاضر کارهای اجرایی آیین کوچه گردان عاشق توسط کمیته های اجرایی این آیین در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: در تاریخ 12 تیرماه امسال همچون سال های گذشته همایشی در خصوص معرفی اهداف این طرح در شهر گرگان برگزار خواهد شد که پس از همایش و با مشارکت حاضرین و داوطلبان، پخش کیسه های آذوقه در میان خانواده های محروم شناسایی شده انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه در ارتباط با اقلام موجود در این کیسه های آذوقه گفت : هرکدام از این کیسه ها شامل برنج (10کیلو)، روغن مایع، عدس، رب، چای، ماکارونی، شکر، مرغ، گوشت، پنیر، خرما، تن ماهی، مواد شوینده است و هزینه تهیه یک کیسه آذوقه نیز 160 هزارتومان برآورد شده است.

وی ادامه داد : خیرین و علاقه مندانی می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به آدرس ستاد کوچه گردان عاشق در گرگان واقع در خیابان ایرانمهر، انتهای کوچه ابوذر یکم، درب آبی کوچک، خانه علم، تحویل نمایند و یا مبالغ موردنظر نظر خود را به شماره حساب 94/577468 و شبا 980120000000000057746894IR و یا کارت همین حساب به شماره 6104337770031308 به نام جمعیت امام علی (ع) واریز کنند.

همچنین علاقمندان می توانند جهت واریز کمک‌های خود به صورت اینترنتی با مراجعه به بخش اهدای برکت در http://kuchegardan.sosapoverty.org/shop هر یک از اقلام کیسه های آذوقه کوچه گردان عاشق را به دلخواه و بر اساس میزان کمک مالی خود، انتخاب و اهدا نمایند.

وی همچنین گفت خیرین محترم در صورت که تمایل دارند هزینه های واریزی صرفا در تهیه کیسه های آذوقه در شهر گرگان مصرف شود لطفا شماره پیگیری، مبلغ تراکنش و تاریخ و زمان واریز را به شماره روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) گرگان که در ادامه ذکر شده پیامک نمایند.

وی در پایان عنوان کرد: افراد مایل به حضور در اجرای طرح نیز در سراسر کشور می توانند با در نظر گرفتن میزان وقت و علاقه ای که برای شرکت در این آیین دارند، جهت کمک حضوری در اجرای طرح، از طریق تکمیل فرم همکاری در سایت کوچه گردان عاشق ثبت نام کرده، پس از آن اسامی افراد داوطلب در سراسر کشور در اختیار نمایندگان جمعیت امام علی قرارگرفته و با توجه به میزان نیاز به حضورآنان در اجرای برنامه (شامل شناسایی، خرید و بسته بندی و توزیع کیسه های آذوقه)، از آنان یاری گرفته خواهد شد .

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با ستاد برگزاری این طرح در گرگان به شماره ی 01732420406 و یا با شماره روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) به شماره 09010507380 تماس حاصل کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز