فرمانده سپاه گرگان خبر داد

برگزاری طرح جوانه های صالحین جهت پر کردن اوقات فراغت خانواده های ایرانی در فصل تابستان

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۵:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۶۳۴
برگزاری طرح جوانه های صالحین جهت پر کردن اوقات فراغت خانواده های ایرانی در فصل تابستان
فرمانده سپاه گرگان از برگزاری طرح جوانه های صالحین جهت پر کردن اوقات فراغت خانواده های ایرانی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ علی مهاجر در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری طرح جوانه های صالحین جهت پر کردن اوقات فراغت خانواده های ایرانی در فصل تابستان خبر داد و گفت: 160 پایگاه بسیج شهرستان گرگان در قالب این طرح از 30 خرداد آغاز به کار کردند.

مهاجر خاطرنشان کرد: طرح هجرت دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش و سپاه شهرستان، 93 پروژه را در 93 مدرسه پیش بینی کرده و مقرر است 306 دانش آموز در قالب 40 گروه به کار تعمیر، مرمت، بهسازی و تقویت بنیه فرهنگی این مدارس بپردازند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه اردوهای جهادی یک روهز و هفت روزه در قالب محلات و مسجاد انجام می شود، متذکر شد: اردوهای جهادی یک روزه با محوریت «اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی» و اردوهای جهادی هفت روزه با هدف افزایش تولید و بهره وری و ارائه خدمات  اجرایی خواهند شد که در سه ماهه اول سال 23 حلقه و 388 نفر به اردوهای جهادی یک روزه و 2 حلقه و 17 نفر نیز به اردوهای جهادی هفت روزه اعزام شدند.

وی در رابطه با دیگر ویژه برنامه های طرح جوانه های صالحین ابراز کرد: برپایی ایستگاه های فرهنگی در چهار منطقه تفرجگاهی «نهارخوران، تپه نورالشهدا، منطقه جنگلی توسکستان و امامزاده طیب قرن آباد» از برنامه های محوری طرح اوقات فراغت تابستان سپاه ناحیه گرگان خواهد بود.

سرهنگ مهاجر به برنامه هایی که در ایستگاه های فرهنگی قرار است برگزار شود اشاره و خاطرنشان کرد: اولین مقوله برای ما در این ایستگاه ها ایجاد فضایی برای برپایی نماز جماعت به خصوص برای مسافرین است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: روحانیونی با سطح بالای علمی در این ایستگاه های فرهنگی، آماده پاسخگویی به مسائل شرعی عموم مردم هستند، همچنین ایجاد غرفه های فرهنگی، ورزشی، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب، غرفه کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی، ایستگاه نشاط و سرگرمی، پخش فیلم و کتاب، ایستگاه بلوتوث و برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی از جمله فعالیت هایی است که در این چهار ایستگاه فرهنگی انجام خواهد شد.

 

 

نظر شما