مسئول شورای نگهبان گلستان

در انتخابات گذشته در استان از دو جریان سیاسی ریزش و تایید داشتیم

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۴:۵۳:۵۶
کد خبر: ۴۳۲۸۷۶
در انتخابات گذشته در استان از دو جریان سیاسی ریزش و تایید داشتیم
مسئول شورای نگهبان و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان در سالروز آغاز فعالیت این نهاد مقدس صریح و بی پرده به سوالات اصحاب رسانه استان گلستان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عیسی غلامی مسئول شورای نگهبان  و هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان در سالروز 36 امین سالگرد آغاز فعالیت نهاد مقدس شورای نگهبان در جمع اصحاب رسانه استان گلستان حضور یافت و به سوالات متعدد آنها یرامون مسائل مختلف از جمله انتخابات اخیر مجلس و خبرگان پاسخ داد.

غلامی در ابتدای جلسه با تبریک پشت سر گذاشتن ماه مبارک رمضان و عید فطر گفت: در آستانه سی و ششمین سالروز تاسیس شورای محترم نگهبان هستیم که این روز را به برادران و خواهران محترمی که در شبکه نظارت شورای نگهبان به وظایف انقلابی خود مشغول هستند تبریک عرض میکنیم .

15مرداد روز خبرنگار است که این روز را هم خدمت شما عزیزان تبریک عرض نموده و امیدوارم که در عرصه انجام رسالتهای رسانه ای و انقلابی خودتان موفق باشید .

بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام(ره) همه پرسی برای مشخص کردن نوع نظام صورت گرفت که این در انقلابهای گذشته بی سابقه بود .

معمولاً انقلابی که در هر کشوری روی میدهد تا چند سال اول، رهبران و زعمای انقلاب خودشان امورات کشور را بدون اتکاء به آراء مردم و مجلس شورا اداره میکنند ولی انقلاب ما یکی از برجستگی هایش اتکاء به آراء مردم در مشخص کردن نوع سرنوشت خودشان است .

بعد از اینکه نوع نظام مشخص شد اولین مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی را با آرای مردم خود مردم تشکیل دادند و اولین قانون اساسی هم توسط همان مجلس نوشته و به رفراندوم گذاشته شد .

غلامی اضافه کرد : در قانون اساسی بعد از انقلاب نهادی به نام شورای نگهبان پیش بینی شده است که متشکل از 12 عضو است ، 6 نفر فقیه که از سوی مقام معظم رهبری منصوب می شوند و 6 نفرحقوقدان که بنا به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه که در آن زمان شورا عالی قضایی نام داشت به مجلس معرفی می شوند و شورای نگهبان شکل می گیرد .

اولین گام را نیز برای تاسیس شورای نگهبان حضرت امام برداشتند .در اول اسفند سال 58،  امام راحل6 نفرفقیه را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب نمودند و مجلس شورای اسلامی در 26 تیر ماه 59 ،بامعرفی راس سیستم قضایی6 نفرحقوقدان را مشخص کردند و در 26 تیر ماه سال 1359 رسماً شورای نگهبان قانون اساسی شکل گرفت .

این مقام مسئول اشاره کرد: این نشست مطبوعاتی اولین ارتباط با رسانه ها نیست، با بعضی از عزیزان با واسطه و با بعضی دیگر به صورت مستقیم ارتباط داشتیم.

 قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یعنی در پائیز سال گذشته ارتباطمان بیشتر شد چه از صدا و سیما چه در فضای مکتوب و چه در فضای رسانه ای مجازی تا هم وظایف و مسئولیتهای شورای نگهبان را تشریح کنیم هم یک کار پیشدستانه انجام دادیم که یکسری از ابهامات را شروع کردیم به توضیح دادن و با رویکرد جدیدی که در تعامل با رسانه ها داشتیم دنبال این بودیم  تا بعضی از موضوعات را برجسته سازی کنیم.

و معمولاً وظایف و مسئولیتهای شورای نگهبان را مردم می دانند، که شورای نگهبان که در جمهوری اسلامی تشکیل شده متشکل از 12 نفر، 6 نفر فقیه و 6 نفرحقوقدان میباشد و مهمترین وظیفه آن نظارت بر انتخابات است که با رعایت قانون انتخابات سالم برگزار شود و وظیفه دیگر آن تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام است که البته اینها برجسته ترین وظایف شورای محترم نگهبان است .

با توجه به فضای سیاسی استان ما به دنبال این بودیم که نقش حاکمیتی شورای نگهبان را در استان برجسته کنیم و هم در فضای رسانه ای و هم در انجام وظایف نظارتی خودمان و هم در فضای تعاملی با وزارت کشور ما اصرار داشتیم که شورای نگهبان یک نهاد حاکمیتی است، یک نهاد ملی است، یک نهاد فراجناحی است و به سه اصل پایبند است: قانون، شرع مقدس اسلام و اخلاق اسلامی و با هیچ حزب و گروه و رجل کشوری و شخصیت سیاسی عهد اخوت نبسته است و در انتخابات گذشته در استان دیدید که از دو جریان سیاسی ریزش و تایید داشتیم .

رئیس شورای نگهبان گلستان یاداور شد: جمع بندی ما این است که در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دشمن به اهداف از پیش تعیین شده خودش نرسید و طرح ریزی های دشمن در مورد رسیدن به اهدافش محقق نشد .

در این دو انتخابات کسانی که رای آورده و به کرسی مجالس خبرگان و شورای اسلامی  نشستند افرادی هستند که دلسوز کشور و نظام بوده و انقلابی نیز هستند و صلاحیت آنها تایید شده و عملکرد هر دو مجلس تاکنون انقلابی بوده است .علیرغم آرزوهایی که رادیو BBC و امثالهم داشتند و به دنبال این بودند که به مطامع شوم سیاسی، امنیتی و فرهنگی خودشان از طریق انتخابات برسند که الحمدلله نرسیدند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز