مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور:

فروش بذر دانه‌های روغنی با تسهیلات انجام می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۸:۳۲:۴۰
کد خبر: ۴۳۴۱۷۷
فروش بذر دانه‌های روغنی با تسهیلات انجام می‌شود
مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های امسال فروش بذور دانه‌های روغنی با تسهیلات ویژه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، فتاح شعبانی،  در همایش و کارگاه آموزش کاربرد و مصرف کودهای ریزمغذی و گوگرددار اظهار کرد: فروش اعتباری سه ماهه، هدایای نقدی، اعزام به نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و پیش‌بینی سبد تغذیه مناسب این بذور از مهم‌ترین تسهیلات برای این بذور است.

وی افزود: برنامه امسال کشت دانه‌های روغنی درمجموع ۳۷۶ هزار تن را شامل می‌شود و از این میزان ۹۰ هزار هکتار برای کشت سویا در نظر گرفته‌شده است.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تصریح کرد: ۲۵ هزار هکتار برای آفتابگردان، ۶ هزار هکتار کلرنگ، ۴۰ هزار هکتار کنجد و ۲۱۵ هزار هکتار کلزا نیز جزو برنامه امسال است.

وی اظهار کرد: در برنامه تأمین و تدارک بذر و دانه‌های روغنی امسال نیز ۱۴ تن کلزا، ۶۲ تن آفتابگردان و ۴۷۵.۵ تن سویا در نظر گرفته‌شده است.

شعبانی گفت: میزان مصرف روغن در جهان سالیانه ۱۷۰ میلیون تن و سرانه مصرف روغن جهان نیز ۱۲.۵ کیلوگرم است.

به گفته وی، در ایران یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن مصرف سالیانه کشور و ۲۰ کیلو مصرف سرانه روغن است که ۷.۵ کیلوگرم بیشتر از سرانه جهان است.

شعبانی اظهار کرد: ایران دوازدهمین واردکننده روغن در دنیا است که سالانه ۹۴ درصد روغن، کنجاله و دانه‌های روغنی مصرفی خود را به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: دانه‌های روغنی وارداتی کشور یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.

شعبانی گفت: برنامه ما در میزان فروش بذور دانه‌های روغنی ۱۹۲ هزار کیلوگرم بوده که تاکنون ۷۲ درصد محقق شده است و بخش عمده از استان‌ها توانستند به برنامه خود عمل کنند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ مجموع بذور ۴۶۱.۵ تن با ۲۰ نوع تنوع رقم بود که سویا، کلزا و آفتابگردان را شامل می‌شود و بخش عمده‌ای این بذور تهیه‌شده و در اختیار استان‌ها قرارگرفته است.

شعبانی تصریح کرد: حجم بذر تهیه‌شده بسیار بالا است و نرخ فروش نیز به استان‌ها، کارگزاران و کشاورزان اعلام‌شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز