مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

۴۰ درصدمدارس استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۴:۵۱
کد خبر: ۴۳۷۵۷۲
۴۰ درصدمدارس استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تعداد مدارس استان را دو هزار و 698 واحد اعلام کرد و گفت: 40 درصد از کل مدارس گلستان در مناطق شهری و روستایی تخریبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا وطنی در نشست خبری افزود: حدود 40 درصد دیگر از مدارس استان نیز نیاز به بازسازی و بهسازی دارن.
وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات ما در حوزه مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی در شهرستان گرگان است و با توجه به تلاش های بسیار، هنوز هم به لحاظ فضای آموزشی در این شهر دچار مشکل هستیم.
وطنی همچنین گفت که از مجموع مدارس استان،تعداد 2 هزار و 489 باب دولتی و مابقی غیردولتی هستند که 317 هزار و 640 دانش آموز در سال تحصیلی 95-94 در این واحدهای آموزشی مشغول تحصیل بودند.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: از مجموع این دانش آموزان، 188 هزار نفر در مقطع ابتدائی، 69 هزار نفر در پایه اول متوسطه، 45 هزار نفر در پایه دوم متوسطه، 12 هزار نفر در مقطع بزرگسالان و یک هزار و 850 نفر در مدارس استثنایی حضور داشتند.
وی ادامه داد: رویکرد سال جدید تحصیلی ارتقاء مدیریت آموزشگاهی می باشد و مدیران باید در کنار خود، انجمن اولیاء و مربیان و انجمن های دانش آموزی را بکار گیرند.
وی تصریح کرد: به همین منظور انجمن های اولیاء و مربیان از سال گذشته تخصصی شده اند و امسال بنا داریم هر انجمن به صورت یک کارگروه با حضور دانش آموزان عضو شورای دانش آموزی فعالیت داشته باشند.
به گفته وطنی آموزش و پرورش گلستان با داشتن 22 هزار نفر نیروی رسمی، پیمانی، حق التدریس، 98.3 درصد دانش آموزان در مقطع ابتدائی، 91.54 درصد در مقطع پایه اول متوسطه و 73.64 درصد در مقطع پایه دوم متوسطه را زیرپوشش دارد.
وی در خصوص دلایل زیر پوشش نبودن تمامی واجدین شرایط هر مقطع گفت: واحد تحقیقات و پژوهش اداره کل در این خصوص تحقیقاتی انجام داد و به 14 تا 15 دلیل این مشکل رسید که از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بود و رفع این مشکل نیازمند ورود دستگاه های متولی دیگری نیز است.
وطنی یادآور شد: تلاش داریم تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل اعم از بچه های کار و افرادی که توانائی حضور در کلاس را به علت شرایط جسمانی خود ندارند را وارد عرصه تحصیل کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به توسعه آموزش از طریق این مجموعه و فعالیت های نهضت سوادآموزی نیز گفت: در سال 90، تعداد بی سوادان این استان 93 هزار و 481 نفر بود که این آمار برای رده سنی 10 تا 49 سال، 2.7 درصد کل بی سوادان کشور را شامل می شد.
وی بدون اعلام آمار دیگری در این بخش افزود که در سال تحصیلی گذشته میزان افراد زیرپوشش نهضت سوادآموزی استان نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشت، به طوری که در دوره سوادآموزی هشت درصد رشد را شاهد بودیم، در دوره انتقال که در گذشته صفر بوده سال قبل 625 نفر آموزش دیدند و دوره تحکیم نیز 520 درصد رشد داشته است.
وطنی گفت: در بحث نهضت سوادآموزی تلاش می شود که ضمن باسواد کردن افراد به آنان در زمینه حرفه و مشاغل نیز آموزش داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز