مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان:

تکریم و معارفه امامان جمعه قدیم و جدید شهرستان گنبدکاووس

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۰:۲۷:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۵۹۱
تکریم و معارفه امامان جمعه قدیم و جدید شهرستان گنبدکاووس
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: حضور پرشور مردم به تقویت جایگاه نماز جمعه که منتسب به نظام و رهبری است، کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام ابوالفضل عامری  در نشست کمیته هماهنگی مراسم تکریم و معارفه امامان جمعه قدیم و جدید شهرستان گنبدکاووس، با طبیعی دانستن تغییر و ائمه جمعه همانند دیگر مسوولان و کارگزاران نظام، افزود: این تغییرات خللی بر شان و منزلت امامان جمعه ایجاد نمی کند.
وی با قدرانی از زحمات قریب به 23 سال حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی درمنصب امام جمعه گنبدکاووس، گفت: پایان ماموریت امام جمعه گنبدکاووس توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به دلیل کسالت و بیماری حجت الاسلام سبحانی ابلاغ و انجام شده است. 
حجت الاسلام عامری، تواضع و فروتنی، اخلاق مداری، تعامل و وحدت، ساده زیستی، سلیم الانفس بودن و حرکت درمسیر ولایت و رهبری را از جمله ویژگی های امام جمعه گنبدکاووس ذکر کرد و افزود: در مجموع حجت الاسلام سبحانی مطالبات نظام، رهبری و مردم را درمنصب امام جمعه به نحو احسن انجام دادند که باید قدردان زحمات او باشیم. 
وی اضافه کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه کنونی شاهرود که اهل شهر علی آباد گلستان است به عنوان امام جمعه گنبدکاووس منصوب شده اند و استان و شهرستان گنبدکاووس را به خوبی می شناسد. 
حجت الاسلام عامری تصریح کرد: با شناختی که از امام جمعه جدید گنبدکاووس داریم، او نیز شیوه و رویه خوب حجت الاسلام سبحانی را ادامه خواهد داد.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در ادامه با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری مراسم تکریم و معارفه امامان جمعه قدیم و جدید گنبدکاووس، گفت: این مراسم که روز جمعه هفته جاری برگزار می شود، شامل دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، حضور در شورای اداری شهرستان، تجدید میثاق با شهیدان، استقبال از امام جمعه جدید و اقامه نماز جمعه است.
حجت الاسلام عامری با تاکید بر حضور پرشور و گسترده مردم و مسوولان در این مراسم افزود: منتسب به جایگاه رهبری, عامل وحدت، وفاق، همبستگی, استحکام و تقویت اسلام و انقلابی بودن و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، چهار کارکرد اصلی نماز عبادی سیاسی جمعه است. 
عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین نشست با قدردانی از زحمات 23 ساله امام جمعه این شهرستان، از مردم خواست که در مراسم تکریم و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید حضور گسترده داشته باشند.
دراین نشست، امامان جمعه اهل سنت و اعضای ستاد نماز جمعه گنبدکاووس نیز حضور و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

نظر شما