امام جمعه گنبدکاووس:

جایگاه شهدای گمنام غواص از دیگر شهیدان بالاتر است

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۹:۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۳۵۰۲
جایگاه شهدای گمنام غواص از دیگر شهیدان بالاتر است
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، شهید را تجسم فداکاری در راه دین و حقیقت دانست و اظهار داشت: دراین بین، شهدای گمنام غواص از فداکارترین و خطرپذیرترین شهیدان راه خدا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا،حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی سه شنبه شب درمراسم نخستین یادواره دو شهید گمنام غواص شهر مرزی اینچه برون این شهرستان، گفت: شهیدان الهام بخش هستند و راه آینده، مبارزه با استکبار، حق گویی و ایثار را به ما نشان می دهند.

وی بابیان اینکه شان و منزلت شهیدان نزد خداوند بسیار بالا است، افزود: دراین بین منزلت و جایگاه شهدای گمنام غواص از دیگر شهیدان بالاتر است زیرا آنان از فداکارترین و خطرپذیرترین شهدا در راه دین و حقیقت بودند.

حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه هر کجا شهیدان گمنام غواص دفن شده باشند، مایه خیر و برکت و افتخار برای مردم آن دیار هستند، اضافه کرد: این شهیدان والامقام به ما یاد دادند که برای دفاع از دین و حقیقت و سرزمین و ناموس باید همه دارایی خود حتی جان خویش را نثار کرد.

وی تصریح کرد: امروز باید با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و با غده سرطانی منطقه خاورمیانه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان و نیز با گروهک های تکفیری و داعشی که چهره ای زشت و خشن از اسلام معرفی می کنند، مبارزه کرد.

امام جمعه گنبدکاووس به کتاب خاطرات هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: این فرد که زمانی وزیر امور خارجه این کشور استکباری بود، به تشکیل گروهک های تکفیری و داعشی اقرار کرده و از سران 120 کشور برای حمایت از این گروهک ها کمک می خواهد.

حجت الاسلام ترابی افزود: آیا به چنین کشوری که همواره به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی بوده، می توان اعتماد کرد و از او توقع خیرخواهی برای جهان اسلام داشت؟

 وی ابراز داشت: به یقین هدف آمریکا و متحدانش درحمایت از رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از گروهک های تکفیری ایجاد خاورمیانه بزرگ و نیز نشان دادن چهره ای خشن از اسلام برای جلوگیری از گرایش غیر مسلمانان به دین اسلام است.

حجت الاسلام ترابی با تاکید برضرورت شناخت دقیق دشمنان و اهداف آنان و نیز حفظ وحدت و همبستگی بین امت اسلامی و اقوام و مذاهب، اضافه کرد: پیام شهیدان بالاخص شهیدان گمنام غواص، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و دفاع از دین و حقیقت است.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون نیز دراین مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه دو شهید گمنام غواص این شهر مرزی، گفت: شهادت بالاترین فضیلت نزد پروردگار است و هر کسی لیاقت رسیدن به این مقام را ندارد.

آخوند مدد هوشمند بااشاره به آیه قرآن که می فرماید 'شهیدان زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند '، افزود: شهیدان انسان های وارسته ای هستند که می توانند شفاعت ما را در آخرت داشته باشند.

وی با تاکید برضرورت تکریم مقام شهید و ادامه راه آنان، گفت: دو شهید غواصی که در این شهر مرزی به خاک سپرده شدند، مایه برکت و افتخار مردم این شهر هستند.

دراین مراسم که درمسحد جامع شهر اینچه برون برگزار شد، جمعی از علما و طلاب اهل سنت این شهر مرزی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس، بخشدار داشلی برون، فرمانده هنگ مرزی اترک، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان و جمعی از اهالی این شهر حضور داشتند و قبل از شروع این مراسم معنوی، شرکت کنندگان با حضور بر مراز دو شهید گمنام غواص شهر مرزی انیچه برون و قرائت فاتحه، مزار آنان را با گلاب عطر افشانی کردند.

شهر مرزی اینچه برون باحدود سه هزار نفر جمعیت درفاصله 75 کیلومتری از مرکز شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران وترکمنستان واقع و مرکز بخش داشلی برون این شهرستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز