رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:

بازار عراق هدف نخست صادرات گلستان است

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۲:۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۶۲۶۹۴
بازار عراق هدف نخست صادرات گلستان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، عراق را نخستین بازار هدف برای صادرات کالاهای استان بیان کرد و گفت: 56 درصد صادرات سال گذشته گلستان به این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حسینقلی قوانلو در جمع تولیدکنندگان ماشین های کشاورزی و تجهیزات صنعت کشاورزی 14 استان کشور در محل نمایشگاه بین المللی گرگان، افزود: سال گذشته 320میلیون دلار کالا از استان گلستان صادر شده است.

وی تاکید کرد که ضرورت سرمایه گذاری بیش از این در صادرات کالاهای مورد نیاز کشور عراق از استان وجود دارد.

به گفته وی؛ سفر هیات تجاری عراق به استان گلستان و شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی در گرگان در راستای افزایش همکاری ها و مبادلات تجاری بین این استان و کشور انجام شده است.

قوانلو ادامه داد که در عصر دومین روز از برگزاری این نمایشگاه (چهارشنبه) میز مذاکره هیات تجاری عراق با تولیدات کنندگان حوزه تولید ماشین های کشاورزی در گرگان برگزار می شود.

وی به ظرفیت بالای کشاورزی گلستان نیز اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به تولیدات مطلوب زراعی و باغی ، توانمندی سرمایه گذاری در صادرات غیر نفتی را دارد.

به گفته وی، برپایی نمایشگاه های تخصصی در استان یکی از ظرفیت ها در توسعه تجارت خارجی و معرفی توانمندی های استان در تولید به بازار دیگر کشور ها می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی از 6تا 9 مهر در گرگان، استقبال شرکت کنندگان داخلی را نسبت به سال قبل دو برابر دانست.

به گزارش برنا دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی از 6 مهر آغاز به کار کرد و تا 9 مهر سال جاری آماده بازدید فعالان عرصه صنعت و کشاورزی است.

در این دوره از نمایشگاه 67 شرکت در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع از 14 استان گلستان ،اصفهان ،خراسان رضوی ،تهران ،قزوین ،مازندران ،البرز ،همدان ،آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی ،قم ،کردستان ،فارس و کرمان و نمایندگان انحصاری شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، هلند، سوئد، اسلونی، چک، چین و اسپانیا تولیدات خود را عرضه کرده اند.

نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در کیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا دارای 6 هزار متر مربع سالن سرپوشیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز