فرماندار گنبد کاووس:

نسل جوان را باید نسبت به آسیب های اجتماعی آگاه کرد

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۲:۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۶۲۷۱۲
نسل جوان را باید نسبت به آسیب های اجتماعی آگاه کرد
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اذعان به روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در جامعه، برلزوم آگاهی بخشی به خانواده ها توسط علما و روحانیون بویژه در ایام سوگواری محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا،عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در گردهمایی روحانیون و مبلغان این شهرستان که در دفتر امام جمعه گنبدکاووس برگزار شد، ابراز داشت: امروز موادمخدر، طلاق، خودکشی، شبکه های ماهوارهای و فضای مجازی ازمهمترین آسیب های اجتماعی درجامعه است که بایستی مردم بویژه نسل جوان را نسبت به پیامدهای ناگوار آن آگاه کرد.

وی، علما و روحانیون را از بهترین ظرفیت های اطلاع رسانی و ارتباط با مردم دانست و گفت: امروز با توجه به اعتماد و اعتقاد مردم به این قشر، لازم است تا علما و روحانیون از تریبون منابر برای آگاهی بخشی به خانواده ها استفاده نمایند.

کریمی با تاکید برضرورت حضور بیشتر علما و روحانیون در مدارس و دانشگاه ها برای آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان نسبت به آسیب های اجتماعی، اضافه کرد: امروز تمام تلاش دشمن متوجه نسل جوان جامعه است که بایستی این نسل را نسبت به توطئه و جنگ نرم دشمنان آگاه کرد.

وی، تلاش برای حفظ و تقویت وحدت و وفاق بین اقوام و مذاهب در گنبدکاووس، تبیین شعار سال کشور یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بیان خدمات و عملکردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید دربین اقشار مختلف مردم را از دیگر خواسته های خود از علما و روحانیون برشمرد و بر آن تاکید کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس، ترویج فرهنگ کارآفرینی و تولید، فعال کردن ظرفیت های مردمی دراقتصاد مقاومتی با استفاده بهینه از امکانات، مدیریت صحیح مصرف و خرید کالای ایرانی را از مهمترین سرفصل ها درتحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: درهفته دولت امسال 208 طرح عمرانی، اقتصادی، تولیدی و خدماتی با افزون بر 700 میلیارد ریال در گنبدکاووس افتتاح شد ضمن اینکه ازمحل اعتبارات استانی نیز مبلغ 520 میلیارد ریال برای این شهرستان درسال جاری پیش بینی شده که از 44 درصد رشد برخوردار است.

کریمی همچنین با اشاره به آغاز مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن و نیز با بسیار مهم دانستن آمار و اطلاعات دقیق در تمام برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های مدیران در سطح کلان، ابراز داشت: مشارکت حداکثری مردم در این طرح ملی و ارائه آمار و اطلاعات صحیح ضروری و یک تکلیف شرعی است.

امام جمعه سابق گنبدکاووس نیز دراین مراسم باتبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، از علما و روحانیون خواست درایام سوگواری محرم و درترویج معارف اسلام، از کتاب قرآن کریم که عصاره همه معارف الهی است، استفاده نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی، گفت: خلقت جهان هستی، انسان و نظم حاکم بر آن از مباحث مورد علاقه نسل جوان است که علما و روحانیون می توانند اینگونه مباحث را برای آنان تشریح و تبیین نمایند.

دراین نشست امام جمعه گنبدکاووس، امامان جمعه موقت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از علما و روحانیون این شهرستان حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

نظر شما