دبیر ستاد امربه‌معروف گلستان:

نهاد خانواده مهمترین جایگاه در فرهنگ سازی جامعه است

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۵:۰۱:۱۰
کد خبر: ۴۶۷۰۲۸
نهاد خانواده مهمترین جایگاه در فرهنگ سازی جامعه است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: نهاد خانواده مهمترین جایگاه در فرهنگ سازی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌اصغر طهماسبی، در همایش نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت نهاد خانواده و زنان اظهار کرد: مراکز فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید فعال شود تا در معروفات و منکرات بازنگری داشته باشیم و آن ها را بازشناسی و باز مهندسی کنیم.

وی افزود: مؤلفه دینی نظام جمهوری سلامی منبعث از احکام و اخلاق اسلامی است و دو بال اسلام امربه‌معروف و نهی از منکر هستند که اسلام می‌گوید باید ساری و جاری باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان تصریح کرد: این دو امر بزرگ را باید در نهاد خانواده نیز ساری و جاری کنیم که اگر نگاه به آموزش و فرهنگ‌سازی و الگوسازی این شعائر دینی را ما انجام ندهیم دشمن انجام می‌دهد.

طهماسبی گفت: ۷۷ درصد مردم گلستان کاربر فضای مجازی هستند درحالی‌که نرم جهانی ۵۰ درصد است. اگر فضای مجازی فضاسازی و آموزش داده شود بسیاری از مشکلات ما رفع می‌شود و این موضوع باید در دستور کار ما قرار گیرد.

به گفته وی، ما به بسیاری از منکرات توجه نمی‌کنیم و همه نگاه‌ها به بدحجابی است. نباید این موضوع را بر سر فرزندانمان چماق کنیم بلکه باید همه معروفات و منکرات را بشناسیم.

طهماسبی بابیان اینکه آلودگی صوتی، مصرف بی‌رویه و اصراف، مزاحمت، تهمت، افترا، کینه‌ورزی و عداوت از مهم‌ترین منکرات هستند که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند، اظهار کرد: اگر از منکرات پیشگیری کنیم بحث حجاب هم درست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، بسیاری از مسائل از نهاد خانواده شکل می‌گیرد، افزود: اوقات فراغت تیر دو سری است که برخی آن را مثبت و برخی منفی می‌بینند.

طهماسبی تأکید کرد: اگر جامعه خالی از معروفات است، نهاد خانواده و توجه به زندگی را از دست دادیم، در کشور ما امنیت و آزادی وجود دارد اما در برخی کشورهای اسلامی این نعمت نیست و در عراق و لبنان و کشورهایی ازاین‌دست امنیت پایدار وجود ندارد.

وی افزود: باید از داشته‌های خود به‌خوبی استفاده کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌ها و نعماتی که داریم درست استفاده کنیم، بعضی وقت‌ها قدر جوانی خود را نمی‌دانیم، دانشجویان باید اتاق فکر مسئولان باشند و امربه‌معروف و نهی از منکرهای روز را تشخیص داده و آسیب‌های روز جامعه را شناسایی کنند.

طهماسبی اظهار کرد: محرم و صفر فرصت مناسبی برای الگوسازی است، در طول سال ۱۶۰ مناسبت ملی مذهبی داریم که فرصتی برای الگوسازی و فرهنگ‌سازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه شهدا برای تأمین امنیت به جبهه‌ها گسیل شدند و امروز هم در سوریه شهید می‌دهیم. اگر در فرامرزهای کشور نجنگیم باید در عمق خاک خودمان با تکفیری‌ها مبارزه کنیم. این‌ها جزو معروفات ما است، در جهان اسلام تکفیری‌ها اسلام هراسی راه انداخته‌اند که از منکرات کلان ما است.

طهماسبی گفت: شما باید الگو و ایده بدهید، معروف و منکر تنها در کف خیابان‌ها نیست. برخی اتفاقات زیبنده کشور نیست و بحران هویت ملی و دینی در کشور ایجادشده که شما دانشجویان باید آن را برطرف کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز