مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:

کشاورزان گلستان ۷۱ درصد بهای آفتابگردان تحویلی را دریافت کردند

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۲:۳۷:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۰۹۴
کشاورزان گلستان ۷۱ درصد بهای آفتابگردان تحویلی را دریافت کردند
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان (اول شهریور) تاکنون 23میلیارد و 880 میلیون ریال معادل 71 درصد از بهای محصول تحویلی به مراکز خرید در استان به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حمیدرضا علی محمدی اظهار کرد: در این مدت یکهزار و 884 تن آفتابگردان به صورت تضمینی و با فعالیت چهار مرکز در سطح استان خرید و تحویل کارخانه های روغن کشی برای فرآوری شده است.

وی گفت: این شرکت چهار مرکز خرید تضمینی آفتابگردان در بندرترکمن، گرگان، گنبدکاووس و انبار الوم از توابع آق قلا دایر کرده است و محصول تولیدی کشاورزان استان را به صورت نرخ تضمینی خرید می کند.

به گزارش برنا، برای سال 95 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان 24هزار و 444 ریال تعیین شده است که نسبت به پارسال 15 درصد افزایش دارد،

 طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان امسال در این منطقه چهار هزار و 350 هکتار زمین به زیر کشت آفتابگردان رفته است که کارشناسان این سازمان پیش بینی می کنند، چهار هزار و 200 تن محصول از این اراضی برداشت شود.

آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای ها است که تا حدود سه متر رشد می کند و از دانه آفتابگردان روغن خوراکی استحصال می شود.

کنجاله آفتابگردان هم که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام ها است.

در گلستان کشت آفتابگردان بیشتر بعد از برداشت گندم (اوایل خردادماه) در مزارع انجام می شود.

استان مرزی گلستان در شمال ایران قرار دارد و از قطب های مهم بخش کشاورزی کشور بویژه در حوزه غلات و دانه های روغنی به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز