مدیرکل دامپزشکی گلستان

آزمایشگاه ردیابی اثرات مواد آنتی بیوتیک درپرورش مرغ درگلستان راه اندازی می شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۴:۲۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۱۲۶۳
آزمایشگاه ردیابی اثرات مواد آنتی بیوتیک درپرورش مرغ درگلستان راه اندازی می شود
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: راه اندازی بخش آزمایشگاهی ردیابی استفاده از مواد آنتی بیوتیک در صنعت پرورش مرغ در استان در دستور کار قرار گرفته و امسال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمودرضا وفایی بابیان این که وجود مواد آنتی بیوتیک تهدید کننده سلامت جامعه است، اظهار کرد: برای راه اندازی این بخش آزمایشگاهی تخصصی از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی گفت: فعالیت این آزمایشگاه باعث نظارت و ردیابی کامل استفاده احتمالی از این گونه مواد در صنعت پرورش طیور و در واحدها و کشتارگاه های طیور استان می شود.

به گفته وی؛ در این خصوص از کشتارگاه ها و واحدهای پرورش صنعت مرغ و تخم مرغ بازدید و نمونه برداری از محصولات انجام می شود تا از استفاده از این گونه مواد پیشگیری شود.

وفایی همچنین افزود: اکنون آزمایشگاه دامپزشکی در استان دایر و بر فعالیت دامپروری نظارت دارد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی گلستان نیز در مصاحبه ای با خبرنگاران درخصوص نگرانی ازبابت استفاده از مواد آنتی بیوتیک در پرورش مرغ، گفت: در سالن های پرورش مرغ استان، استفاده از آنتی بیوتیک غیرممکن بوده و مصرف کنندگان هم نباید نگرانی از این بابت داشته باشند، زیرا نظارت با دقت انجام می شود.

مهران شکیبایی افزود: مرغ های پرورشی که در سبد مصرف خانوارها قرار می گیرد با نظارت و کنترل دقیق دامپزشکی روانه بازار می شود.

 اصغر نادران مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان نیز فرمود: سالانه بیش از 152 هزار تن گوشت مرغ، 27 هزار تن تخم مرغ و 120 میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود.

گلستان جزو مناطق مستعد و مهم پرورش مرغ در کشور به شمار می رود و مطابق آمار سازمان جهادکشاورزی در این استان حدود 910 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی بیش از 25 میلیون قطعه در هر دوره برای پرورش وجود دارد.

49 درصد از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان گلستان واقع در شمال کشور در مناطق روستایی سکونت داشته و بیشتر به حرفه کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز