مسئول کمیته تبلیغات سرشماری سال ۹۵ گلستان:

مشارکت ۳۲۰ هزار خانوار گلستانی در سرشماری اینترنتی

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۰۹:۵۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۱۲۰
مشارکت ۳۲۰ هزار خانوار گلستانی در سرشماری اینترنتی
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان گفت: در اجرای طرح اینترنتی سرشماری از سوم تا سی ام مهر، 320 هزار خانوار معادل یک میلیون و 4 هزار نفر ساکن در استان ثبت نام و کد رهگیری دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا،مجید دهنو خلجی افزود: میزان مشارکت خانوارهای گلستانی در این طرح به طور میانگین 52.09 درصد بوده که از میانگین کشوری 11.73 درصد بیشتر است.

وی گفت: در اجرای طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال95، در میانگین کشوری 41.26 درصد از خانوارها اطلاعات خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کردند.

به گفته وی؛ استان های سمنان، بوشهر و مازندران به ترتیب رتبه های اول تا سوم و استان گلستان رتبه دهم مشارکت خانوارها را در طرح سرشماری اینترنتی کسب کرد.

وی با قدردانی از همکاری هم استانی ها و دستگاه ها در فراهم سازی شرایط ثبت نام اینترنتی سرشماری برای خانوارها، افزود: با مشارکت دستگاه های استان 500 مرکز ثبت نام رایگان در اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در مناطق روستایی و شهری دایر شده بود.

دهنو خلجی اضافه کرد: در اجرای این طرح 200 روستا و دو نقطه شهری استان شامل دلند و اینچه برون ،مشارکت 100 درصدی در ثبت نام اینترنتی داشتند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان افزود: سرشماری حضوری از خانوارهای استان نیز با مشارکت 520 مامور آمارگیر از 28 مهر آغاز شد و تا 28 آبان ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان گلستان پهنه بندی اجرای آن توسط ستاد اجرایی این طرح تهیه شده که شامل 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری است.

جمعیت استان گلستان در قالب 614هزار و 325 خانوار هستند.

*ویرایش اطلاعات خانوارها در سرشماری اینترنتی از یکم آبان

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان گفت: مدت ویرایش اطلاعات وارد شده از سوی خانوارها در طرح ثبت نام اینترنتی از یکم تا هشتم آبان است.

وی افزود: آن دسته از سرپرستان خانوارها که نیاز به ویرایش اطلاعات وارده دارند می توانند در این فرصت زمانی نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

* ارائه خدمات تلفنی به خانوارهای غایب از یک آبان

دهنو خلجی از ارائه خدمات تلفنی به خانوارهای غایب در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از یکم آبان تا پایان اجرا نیز خبر داد و گفت: خانوارهایی که در زمان مراجعه مامور آمارگیر در منزل حضور ندارند، می توانند از طریق شماره تلفن اعلام شده، با ستاد تماس گرفته و اطلاعات خانوار خود را در این طرح ثبت کنند.

*پاسخگویی به سوالات در خصوص سرشماری

 دهنو خلجی افزود: دو خط تلفن به شماره های 32480048و 32480049 به جز ستادهای شهرستانی هر روز از ساعت هشت صبح تا 20 شب در مدت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 آماده پاسخگویی به سوال هم استانی ها در این خصوص است.

جمعیت استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 یک میلیون و 777 هزار و 14 نفر بود که از این تعداد 51درصد شهرنشین و 49 درصد روستانشین هستند.

گلستان واقع در شمال کشور دارای 30شهر و حدود یکهزار و 100 روستا است.

سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به شیوه اینترنتی، حضوری و تلفنی از سوم مهر همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز کلید خورده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز