رئیس هیات کاراته گلستان:

ورزشکار گلستانی با طلای جهان به تاریخ سازان کاراته ایران پیوست

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۰:۴۷:۱۳
کد خبر: ۴۷۶۴۴۷
ورزشکار گلستانی با طلای جهان به تاریخ سازان کاراته ایران پیوست
رئیس هیات کاراته گلستان گفت: کاراته کای باتجربه و افتخار آفرین گلستان، با حضور موثر در کومیته تیمی به تاریخ سازان کاراته ایران در کسب بهترین نتیجه این رشته پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا،اسماعیل جبله اظهار کرد: رقابت های جهانی کاراته اتریش شامگاه دیروز به پایان رسید و در تیم ملی اعزامی ایران، ایمان سنچولی تنها گلستانی حاضر در کومیته تیمی عنوان قهرمانی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی بیان کرد: با کسب مدال ارزشمند طلا و همچنین عناوین انفرادی کسب شده دیگر ورزشکاران، تیم ایران در بخش تیمی با کسب 3 مدال طلا و 3 برنز بر سکوی سوم جهان ایستاد و بهترین نتیجه تاریخ این رشته را در کشور کسب کرد.

رئیس هیات کاراته گلستان اظهار کرد: با ورود کاراته به جمع ورزش های حاضر در المپیک از دوره آینده، این رشته پرطرفدار ورزشی رونق بیشتری در استان خواهد گرفت و با توجه به استعدادهای فراوان گلستان، امید بسیاری به استمرار قهرمانی و مدال آوری در میادین بزرگ و معتبر جهانی و المپیک دارد.

جبله ادامه داد: چشم انداز بلند مدت کاراته گلستان، شناسایی نفرات توانمند و مستعد برای حضور در المپیک آینده و کسب افتخار در این رویداد بزرگ ورزش جهان است.

وی گفت: کاراته گلستان به دلیل برخورداری از ورزشکاران توانمند، از امیدهای اصلی ورزش استان برای کسب مدال در المپیک آینده است و با توجه به حضور مدال آوران و ملی پوشان متعدد، کسب این افتخار دور از انتظار نیست.

به گزارش برنا،در پایان بیست و سومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان که به میزبانی اتریش طی روزهای 5 تا 9 آبان ماه برگزار شد، تیم ملی کاراته ایران با کسب 3 مدال طلا و 3 برنز در جایگاه سوم جهان ایستاد و تاریخ ساز شد.

تیم کومیته مردان ایران با ترکیب ذبیح اله پورشیب، سعید احمدی، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، علی فداکار، مهدی خدابخشی و ایمان سنچولی ورزشکار گلستانی در فینال برابر تیم قدرتمند ژاپن برای دومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان رسید.

برای نخستین بار در تاریخ برگزاری رقابت های جهانی، کاراته ایران موفق شد عنوان سومی مسابقات را در مجموع آقایان و بانوان به خود اختصاص دهد.

تا پیش از این بهترین نتیجه کاراته ایران مربوط به رقابت های جهانی 1977 توکیو بود که ملی پوشان ایران عنوان چهارمی را از آن خود کرده بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز