رئیس سازمان زندان‌های کشور :

طرح پایلوت حبس های خانوادگی و نظارت های الکترونیکی در برخی استان ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۷:۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۷۷۳۸۵
طرح پایلوت حبس های خانوادگی و نظارت های الکترونیکی در برخی استان ها
رئیس سازمان زندان‌های کشور از آغاز طرح پایلوت حبس های خانوادگی و نظارت های الکترونیکی در برخی استان ها خبرداد و اضافه کرد: تلاش می کنیم با اجرای این طرح در مرحله اول ۱۸ هزار نفر از آمار زندانیان به حبس خانوادگی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در گرگان گفت: مهمترین تلاش ما در این سازمان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که در دو سال و نیم گذشته تلاش هایی انجام شده است.

علی اصغر جهانگیر افزود: در این مدت سالانه بیش از ۶۵۰ هزار نفر به زندان های کشور وارد می شدند که باعث مشکلات زیادی می شد اما این میزان در سال گذشته به۴۴۰ هزار رسید.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد زندانیان ما کمتر از یک ماه در زندان می مانند که این مجازات می تواند با راهکار های دیگری جایگزین شود.

وی از آغاز طرح پایلوت حبس های خانوادگی و نظارت های الکترونیکی در برخی استان ها خبرداد و اضافه کرد: تلاش می کنیم با اجرای این طرح در مرحله اول ۱۸ هزار نفر از آمار زندانیان به حبس خانوادگی تبدیل شود و در مرحله دوم هم با فراهم شدن امکانات لازم امیدواریم تا ۳۸ هزار نفر مشمول این طرح بشوند.

جهانگیر گفت: میانگین افراد تحت قرار حدود یک چهارم جمعیت زندانی کشور است. در این رابطه با کاهش ورودی های متهمین رو به رو هستیم و آمار ورودی های ما نسبت به سال ۹۳ حدود ۵۰ هزار نفر کاهش را نشان می دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برای مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گلستان آمده بود.

همچنین علیرضا رضوانی به عنوان مدیر کل زندانهای گلستان معرفی و از زحمات محمود امینی تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز