معاون عمرانی استاندار گلستان:

موافقت نهایی با اجرای طرح گردشگری آشوراده اعلام شد.

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۹:۳۱
کد خبر: ۴۷۷۵۵۳
موافقت نهایی با اجرای طرح گردشگری آشوراده اعلام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از موافقت نهایی سازمان محیط‌زیست با طرح طبیعت‌گردی آشوراده خبر داد و گفت: این موافقت طی نامه‌ای به استاندار ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،رضا مروتی اظهار کرد: مردادماه امسال سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با کلیات طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده موافقت و نظر خود را به استان اعلام‌ کرده بود.

وی با یادآوری اینکه تطبیق طرح آماده‌شده در محل باقی‌مانده بود، افزود: طرح طبیعت‌گردی آشوراده تنها در صورت تطبیق طرح در محل وارد فاز اجرایی می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: در دو ماه گذشته گروه‌های مختلف کارشناسی از سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای تحقق این امر به گلستان سفر کردند و درنهایت اعلام شد تطبیق با طرح همخوانی داشت و موافقت نهایی با اجرای طرح گردشگری آشوراده اعلام شد.

وی اضافه کرد: طراحی، مطالعه و ارزیابی‌های اولیه زیست‌محیطی که از وظایف استانداری گلستان بوده، ماه‌ها قبل به پایان رسیده بود و اوایل مردادماه در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار گلستان باخانم ابتکار گلایه خود نسبت به مشمول زمان شدن طرح گردشگری آشوراده را اعلام کرده و ایشان قول مساعد برای تسریع درروند آن داده به بودند.

مروتی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه، الزامات و مطالعات طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده در استان انجام‌شده و این طرح به سازمان حفاظت از محیط‌زیست تحویل‌شده بود و هم‌اکنون با اتمام مرحله تحقیق در محل و کنترل تئوریک پهنه‌بندی‌ها با موقعیت منطقه امیدواریم این طرح به‌زودی وارد فاز اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: موافقت نهایی سازمان حفاظت از محیط‌زیست با کلیات طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده، به معنای موافقت با ساخت‌وساز در آشوراده نیست اما در این طرح ساخت‌وساز هم وجود دارد.

وی متذکر شد: اینکه بیان می‌شود محیط‌زیست با ساخت‌وساز در آشوراده موافقت کرده ادبیات نادرستی است که عده‌ای برای منفی جلو دادن طرح طبیعت‌گردی آشوراده به کار می‌برند.

مروتی تأکید کرد: هرگونه ساخت‌وساز در آشوراده منطبق با طرح طبیعت‌گردی است و ساخت‌وساز بزرگ در جزیره نخواهیم داشت.

وی همچنین یادآور شد: طرح مورد موافقت قرارگرفته همان طرح طبیعت‌گردی قبلی آشوراده است که صدها کارشناس آن را مطالعه کرده و نظر مثبت بر اجرای آن داشته‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز