معاون استاندار گلستان:

ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان برای برنامه ریزی هر چه بهتر ضروری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۰:۴۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۷۵۶۱
ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان برای برنامه ریزی هر چه بهتر ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقای وضعیت سالمندان از وظایف ما در حوزه اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: ساماندهی، بهبود بخشی و ارتقاء وضعیت سالمندان جزء وظایف ما در حوزه اجتماعی است و ایجاد بانک اطلاعاتی سالمندان با کمک سازمان های بازنشستگی و دستگاه های مرتبط، می تواند گامی بلند برای برنامه ریزی هر چه بهتر در حوزه سالمندان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: سالمندان سرمایه های ارزشمند اجتماعی کشور هستند و باید با احترام و تکریم سالمندان شرایطی را بوجود آوریم که امید به زندگی را در آنان تقویت کنیم.

طهماسبی گفت: باید سازوکارهایی برای پیشگیری از احساس انزوا و گوشه گیری در افراد سالمند بوجود آوریم.

به گفته وی، تقویت نهادهای عمومی و سازمانهای مردم نهاد حامی سالمندان. وضع قوانین حمایت از سالمندان توسط سازمان های رفاهی، اقدامات تبلیغی و آموزشی برای تبیین شأن و منزلت افراد سالمند در جامعه و تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان از جمله راهکارهای اجرایی تکریم سالمندان است.

طهماسبی ادامه داد: آندسته از دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمانهای دولتی که از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردارند، می توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از ساعات خود در  طول شبانه روز به بازنشستگان و سالمندان و ایجاد فرصت های زیارتی و سیاحتی برای آنها، در ایجاد انگیزه و امید به زندگی این قشر جامعه، نقش آفرین باشند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که خانواده های دارای سالمند، به وسیله مشاوران خانواده و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها، با مشکلات دوران سالمندی و مراقبت از آنها آشنا شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز