رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

در پرونده حادثه تروریستی اهواز از ١١ نفر تحقیق شده و یک نیروی نظامی در بازداشت به سر می برد

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۷:۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۶۵۴۳۲
در پرونده حادثه تروریستی اهواز از ١١ نفر تحقیق شده و یک نیروی نظامی در بازداشت به سر می برد
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: با توجه به حساسیت پرونده حادثه تروریستی اهواز موضوع قصور ماموران نظامی و انتظامی همچنان در مرحله تحقیق است و تا پایان تحقیقات نمی توان پیش داوری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی روز سه شنبه در حاشیه معارفه دادستان نظامی و رییس سازمان قضایی نیروی مسلح استان گلستان گفت : در ارتباط با این پرونده افرادی آمدند (به دادسرا) و از آنان تحقیق شد؛ برای برخی قرار صادر شد و هم اینک یک نیروی نظامی در بازداشت است.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه تحقیقات تمام شد اطلاع رسانی دقیق انجام می شود.

معاون اول قوه قضاییه پیش از این در خصوص آخرین وضعیت افرادی که در حادثه تروریستی اهواز قصور (تامین و حفاظت) داشته اند، گفته بود: تاکنون از ١١ نفر تحقیق شده و یک نفر در بازداشت به سر می برد، این افراد نظامی هستند و در سازمان قضایی نیروهای مسلح به اتهامات آنان رسیدگی می شود.

در جریان حمله تروریستی اهواز در 31 شهریور ماه گذشته که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود 24 نفر به شهادت رسیدند و 69 نفر بر اثر شلیک مستقیم تروریست ها مجروح شدند.

هر پنج عامل تروریستی این حمله غیرانسانی توسط ماموران امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه گفت: این سازمان بر اساس اصل 172 قانون اساسی با هدف رسیدگی به جرایم احتمالی نیروهای مسلح که بزرگترین مسوولیت را در ایجاد امنیت جامعه دارند، تشکیل شده است و در این ارتباط تمام تلاش خود را بکار بسته ایم.

بهرامی افزود: ایران امروز به دلیل داشتن نیروهای مسلح قوی امن ترین کشور خاورمیانه است و باید قدردان آنها باشیم.

وی بودجه ناکافی را از دغدغه های سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: با این وجود پیشگیری از وقوع جرم از جمله برنامه های پیش روی سازمان است.

وی اضافه کرد: تاکنون چهار برنامه پنج ساله در سازمان قضایی نیروهای مسلح به منظور پیشگیری از وقوع جرم اجرا و امسال برنامه پنج ساله پنجم را آغاز کردیم و همین رویکرد باعث شده که جرایم نیروهای مسلح سال به سال کمتر شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها حداقل 20 درصد کاهش جرم در نیروهای مسلح را شاهد باشیم.

بهرامی در سفر به گلستان محمد اسماعیل زارعی و محمدرضا محمودی را به ترتیب به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز