تغییر زبان این زن بر اثر سردرد شدید+ عکس

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۵:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۵۴۹۴
تغییر زبان این زن بر اثر سردرد شدید+ عکس
زن 45 ساله بعد از تحمل سردرد شدید به خواب رفت اما صبح روز بعد در حالی از خواب بیدار شد که دچار تغییر لهجه عجیب شده بود.

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ اتفاقی عجیب بعد از یک سردرد شدید و غیرقابل تحمل برای زن 45 ساله آمریکایی او و اطرافیانش را متعجب کرد ، اتفاقی که صحبت کردن او را به کل دگرگرون کرد .

"میشل میارس" اهل آریزونا یک شبه لهجه ی زبان مادری اش به کل تغییر کرده بود ، به طوریکه گویی از سفری دور و دراز و از کشور دیگر به زادگاه خود بازگشته بود ، او که هرگز در تمام طول 45 سال عمرش هرگز به کشور انگلستان و لندن سفر نکرده بود یک شبه لهجه ی بریتانیایی - استرالیایی گرفته بود. "مایوس" 2 سال پیش یک شب دچار سردرد شدیدی شد و به هر سختی بود توانست بخوابد اما روز بعد با تغییری بارورنکردنی در گویش از خواب بیدار شد.

براساس گزارشات و تشخیص متخصصان شرایطی که برای مایرس به وجود آمده احتمالا نوعی بیماری نادر به نام سندروم لهجه خارجی یا به اختصار FAS است که البته احتمال وقوعش بسیار اندک است اما معمولا زمانی رخ می دهد که نوعی حادثه عصبی نظیر آسیب مغزی برای افراد رخ می دهد.

طبق آمار تا به امروز 100 مورد مشابه چنین تغییر لهجه در سرتاسر دنیا گزارش شده است که در جریان آن به طور مثال لهجه افراد از ژاپنی به کره ای، بریتانیایی به فرانسوی، آمریکایی به بریتانیایی و اسپانیایی به مجارستانی تبدیل شده است.

انتشار این مطلب جهت سرگرمی مخاطبین خبرگزاری برنا در خروجی این سایت بارگذاری شده است.

نظر شما