کرمانشاه رتبه نهم خانه‌های گران کشور را دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۲:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۸۲۴۱
کرمانشاه رتبه نهم خانه‌های گران کشور را دارد
طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در زمستان سال 98 در کل کشور 22.9 و کرمانشاه با 22 درصد تورم، در رده 12 جدول و پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری قرار داشت؛ اما به فاصله چند ماه، به جایگاه نُهم جدول تورمی در بخش مسکن رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت اجاره بها واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در بهار امسال در حالی به بیش از 175 واحد رسید که نسبت به بهار سال گذشته 23٫3 درصد افزایش داشته است.

در بهار امسال (1399) بیشترین افزایش اجاره بها مربوط به استان لرستان بوده، به طوری که اجاره بها در این استان در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

پس از لرستان بیشترین افزایش اجاره بها در بهار امسال مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، تهران، البرز، همدان، هرمزگان، قم و کرمانشاه بوده است.

بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه اجاره بها دربهار امسال مربوط به استان لرستان با 35٫8 درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 7٫5 درصد بوده است. در این بین استان کرمانشاه با 22.6 درصد در رده نُهمین استان گرانقیمت از لحاظ اجاره مسکن قرار گرفته است.

این آمار در حالی ارائه شده که پیش از این و طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در زمستان سال 98 در کل کشور 22.9 و کرمانشاه با 22 درصد تورم، در رده 12 جدول و پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری قرار داشت؛ اما به فاصله چند ماه، به جایگاه نُهم جدول تورمی در بخش مسکن رسیده است.

از سوی دیگر متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان سال گذشته برابر با 31٫6 درصد بوده که نشان می‌دهد خانوارهایی که قرارداد اجاره آپارتمان خود را تمدید کرده‌اند نسبت به خانوارهایی که محل جدیدی برای سکونت انتخاب کرده‌اند به طور متوسط متحمل هزینه‌های بیشتری برای اجاره بها شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز