کرونا در کدام استان‌ها تا ۱۲ مرداد ۹۹ کاهش یافته است؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۸:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰۸
کرونا در کدام استان‌ها تا ۱۲ مرداد ۹۹ کاهش یافته است؟
علی اکبر حق دوست در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در مورد مسایل مختلف بیماری کرونا و استانهایی که در آنها کرونا کاهش یافته است ، سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اکبر حق دوست، معاون وزیر بهداشت گفت:در دو ماه گذشته در همه نقاط کشور شیوع بیشتر داشتیم و این بیماری در همه شهر ها و روستا های کشور نفوذ پیدا کرده است.

حق دوست تصریح کرد: برخی از شهر ها که در 5 هفته گذشته  آلودگی زیاد داشتن کم کم ایپیدمی بیماری درآن ها در حال پیر شدن است و امید است به زودی با رعایت پروتکل های بهداشتی از بین برود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا در استان های غربی؛ کرمانشاه، همدان ، خوزستان تقریبا رو به کاهش و محدود شدن است همچنین در استان جنوبی؛ بوشهر و بندرعباس ابتلای بیماری به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

او بیان کرد: شمال شرقی، خراسان رضوی نقطه ای که باید همه به آن توجه کنند و ممکن است اتفاقات ناگوار در آن رخ دهد.

حق دوست اظهار کرد: شهر های بزرگ اپیدمی دور تر پاک می شود؛ تهران  از همان روز اول در وضعیت هشدار قرار گرفت و یکی از دلایل کنترل  کرونا ماسک زدن مردم است اما ماسک به تنهایی کافی نیست، در مکان های شلوغ حتی اگر همه ماسک داشته باشند باز هم این ویروس به دیگران منتقل می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: ماسک خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد اما هرگز درصد انتقال را صفر نمی کند.

او تاکید کرد: نادانستنی ها از ویروس کرونا بیشتر از دانستنی هاست، کرونا، ویروس عجیبی است وقتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود تغییر ژنتیک پیدا می کند.

حق دوست افزود: خوشبختانه بر اساس آمارهایی که توسط سازمان بهداشت جهان اعلام شده مرگ و میر ایران در سطح وسط و رو به پایین قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: استرس نابه جا ایمنی را کاهش می دهد، فرد از زمانی که متوجه می شود که کسی از اطرافیان مبتلا شده تا مدتی باید ایزوله شود و با کسی در ارتباط نباشد، بعد از 7 روز اگر علائم نداشت مبتلا نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز