اخطاریه پیش بینی بارش باران ۴ روزه در ۸ استان و هشدار جدی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان کشور

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۴:۳۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۲۲۴۹
اخطاریه پیش بینی بارش باران ۴ روزه در ۸ استان و هشدار جدی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان کشور
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش ۴ روزه باران همراه با رعدوبرق در ۸ استان نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برخورد صاعقه در ۳ استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی  امروز و با شدت کمتری فردا در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران در برخی ساعات رگبار باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در برخی مناطق استان گیلان، برخی مناطق شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

از شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی شمال غرب، برخی مناطق غرب کشور و در اواخر وقت غرب سواحل دریای خزر تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باعث ریزش رگبار باران،‌وزش باد و رعدوبرق در این مناطق می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، خراسان جنوبی، شرق کرمان،‌شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

آسمان تهران طی امروز تا شنبه آینده صاف تا کمی ابری همراه با افزایش ابر پیش بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت 30 و کمینه 20 درجه بالای صفر خواهد بود.

**هشدار و اخطاریه سازمان هواشناسی کشور**

1-توصیف: رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر

زمان شروع: سه شنبه مورخ 99/07/01

نوع مخاطره: رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر: شمال استان‌های آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی و برخی نقاط در اردبیل

زمان پایان: اوایل چهارشنبه مورخ 99/07/02

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها و مسیلها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دپو شده

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده به انبار

2- توصیف: وزش باد شدید

نوع مخاطره: وزش باد شدید (سرعت متوسط 50 تا 90 کیلومتر بر ساعت)

منطقه اثر: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان، کرمانشاه و ایلام

زمان پایان: چهارشنبه مورخ 99/07/02

اثر مخاطره: احتمال آسیب به سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاههای ساختمانی، کاهش دید و احتمال اختلال درترددهای جاده ای

توصیه: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره و سایر اقدامات پیشگیرانه

 

نظر شما