مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

۱۹۵ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه سالمند هستند

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۱:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۶۴۸۰
۱۹۵ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه سالمند هستند
مدیرکل سازمان بهزیستی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: بیش از 10 درصد جمعیت استان کرمانشاه سالمند هستند.وی تصریح کرد: کرمانشاه هشتمین استان پیر کشور است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرحناز محمدی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دو میلیون جمعیت استان کرمانشاه 195هزار و 701 سالمند 60 سال به بالا داریم.

محمدی در بخشی از سخنانش افزود: در میان شهرستانهای استان دالاهو با نرخ سالمندی 13 و 55 درصد پیرترین و ثلاث باباجانی با نرخ سالمندی 6.8 درصد جوانترین شهرستان استان به حساب می آیند.

او تصریح کرد: در حال حاضر 6 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان وجود دارد که از این تعداد 4 مرکز در کرمانشاه و دو مرکز در شهرستانهای اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز سالمندان استان اظهار کرد: هم اکنون به دلیل شرایط کرونایی و خطراتی که برای سالمندان وجود دارد، خدمات مراکز روزانه سالمندان به صورت مجازی ارائه می شود.

فرحناز محمدی در خاتمه گفت: در حال حاضر سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و به 140 سالمند خدمات می دهند و با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آنها میسر نیست، ارائه خدمات می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز