استاندار:

تعداد بستری‌های کرونایی در استان بوشهر کمتر از ۳۰درصد است

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۲:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۲۸۱۴
تعداد بستری‌های کرونایی در استان بوشهر کمتر از ۳۰درصد است
استاندار بوشهر گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه شاهد کاهشی شدن بیماران کرونایی هستیم به‌گونه‌ای که تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر زیر ۳۰درصد است.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر موفقیت کاهش ابتلا به بیماری کرونا را همکاری و تعامل مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: در حال گذر از پیک سوم بیماری کرونا هستیم و همکاری و تعامل مردم در این پیک بسیار اثربخش است چرا که سبب کاهش ابتلا، بستری و مرگ‌ و میرها می‌شود.

او با بیان اینکه در کشور  ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی روند کاهشی دارد گفت: تابستان امسال بیماری کرونا نفس‌‌گیر پشت سرگذاشته شد و با رعایت پروتکل بهداشتی اکنون در فصل پاییز بیماری کرونا روند کاهشی دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شب یلدا پیش‌رو قرار دارد گفت: باید در این شب از دورهمی‌های خانوادگی برای شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا پرهیز شود و با استفاده از ابزار و تجهیزات مخابراتی و تصویری ارتباط خانواده‌ها شگل بگیرد تا دوباره شاهد انتشار ویروس کرونا نباشیم.

گراوند با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی سبب افزایش ابتلا، بستری و فوتی کرونایی می‌شود تاکید کرد: در این دورهمی‌ها جان همه به ویژه بیماران زمینه‌ای و سالمندان در خطر قرار می‌گیرد.

او با اشاره به وضعیت بیماران و بستری‌های کرونایی استان بوشهر افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیماران کرونایی رو به کاهش است که روز گذشته خوشبختانه هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم و این مهم به سبب رعایت پروتکل بهداشتی محقق شده است.

استاندار بوشهر از کاهش بستری‌های بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه شاهد کاهشی شدن بیماران کرونایی هستیم به‌گونه‌ای که  تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر زیر 30 درصد است.

گراوند با تاکید بر مراقبت ویژه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و بیان کرد: این طرح از اول آذرماه برای مهار و کنترل بیماری کرونا اجرایی شده که خدمات بسیج، هلال احمر و کادر پزشکی، پرستاری و بهیاری در این طرح قابل تقدیر است.

او همکاری مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی را مهم دانست و تاکید کرد: در این طرح که در سه قالب حوزه مراقبتی، حمایتی و نظارتی اجرا می‌شود باید بازرسی و نظارت سخت‌گیرانه انجام شود و افراد ناقل و یا مبتلا برای جلوگیری از انتشار کرونا قرنطینه می‌شوند.

استاندار بوشهر حمایت معیشتی و مالی از مبتلایان به کرونا را از دیگر ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی دانست و خاطرنشان کرد: بیمارانی کرونایی که شناسایی می‌شود با هماهنگی‌های لازم قرنطینه و مورد حمایت مالی و معیشتی قرار می‌گیرند.

گراوند با تاکید بر توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی در اجرای طرح شهید سلیمانی و مراقبت از سلامتی مجریان طرح گفت: برای قرنطینه افراد ابتلا به کرونا، مهمانسراهای ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر را بین 85 تا 95 درصد دانست و افزود: در این راستا اگر برخی افراد و صنوف نسبت به پروتکل بهداشتی بی‌توجهی کنند با آنان برخورد قاطع و صنوف پلمب می‌شود.

استاندار بوشهر همکاری مردم و بازاریان در رعایت پروتکل بهداشتی را مورد ستایش قرار داد و خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های احتمالی در شب یلدا با تصمیم‌گیری قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی و ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام می‌شود.

گراوند با تاکید بر تامین کیت تشخیص سریع ویروس کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر افزود: فعالیت آموزشی به صورت حضوری در مناطق قرمز، نارنجی و زرد ممنوع و تنها با تشخیص مدیرکل  دستگاه مربوطه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

او با اشاره به راه‌اندازی پویش «دور اما نزدیک» ویژه شب یلدا گفت: صدا و سیما، اداره کل ارشاد و دفتر امور اجتماعی نسبت به ترویج این پویش اقدام کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در این استان وضعیت قرمز کرونایی در بین شهرها وجود ندارد افزود: شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

گراوند با بیان اینکه برگزاری آیین‌های عروسی در تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل بهداشتی تدوین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بلامانع است تصریح کرد: نباید در این شرایط دچار عادی‌انگاری شویم چرا که هر گونه غفلت و عادی‌انگاری زمینه شعله‌ور شدن کرونا در جامعه را فراهم می‌کند.

او با استناد به آمار وزارت بهداشت که 51 درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است تاکید کرد: انتظار داریم مردم استان در شب یلدا از دورهمی‌های خانوادگی به جد پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز