خیز ملایم کرونا و هشدار به ۸ استان کشور

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۳۴۱۳
خیز ملایم کرونا و هشدار به ۸ استان کشور
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن هشدار نسبت به خیز ملایم کرونا در برخی استانها، از دو برابر شدن شهرهای نارنجی در کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و دیگر اعضا برگزار شد، گفت: امروز بحث‌های مختلفی در زمینه وضعیت دنیا و مباحث مربوط به ویروس جهش یافته‌ای که در دنیا شایع شده اعم از انگلیس، اروپا، آفریقای جنوبی و حتی در ژاپن داشتیم.

وی درباره آخرین وضعیت کشور، گفت: خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداریم، اما شهرهای نارنجی از ۱۸ تا به ۳۶ رسیده و دوبرابر شده که این یک هشدار است. شهرهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ رسیده و شهرهای آبی از ۳۰۶ به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است. وی افزود: بنابراین نشان می دهد که خیزی از بیماری در برخی استان‌ها گرچه به صورت ملایم شروع شده و چون در ابتدای راه هستیم می توان با رعایت و مداخله موثر پروتکل‌ها و پرهیز از آموزه‌هایی که داشتیم یعنی پرهیز از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها و تهویه مناسب می‌توانیم جلو خیز شدید بیماری را بگیریم.

رئیسی گفت: به استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان، آذربایجان غربی و لرستان هشدار می‌دهیم که باید به دقت مراقب و مواظب باشیم. هفته گذشته فقط در دو استان شهر نارنجی داشتیم؛ به طوری که در گیلان سه شهر و در مازندران ۱۵ شهر نارنجی بود، اما اکنون پراکندگی این ۳۶ شهر نارنجی در شهرهای مختلفی اعم از آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان، یزد و... نشان می‌دهد برخی شهرایی که در این استان‌ها زرد بودند با توجه به افزایش موارد ابتلا، تغییر رنگ داده و یک درجه بالاتر رفتند و وارد شهرهای نارنجی شده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه استان تهران و شهر تهران و البرز هنوز در وضعیت زرد است و هنوز نارنجی نشده است، گفت: اما ممکن است این وضعیت شکننده باشد و حتما باید رعایت پروتکل‌ها انجام شود. وی افزود: در سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران منع تردد دارند. در برخی شهرهای مسافرپذیر مانند بندرعباس، قشم، کیش، اصفهان، بوشهر، شیراز، مشهد هم منع تردد دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز