معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

وضعیت کرونایی مازندران روبه بهبود است/ هشدار در خصوص کرونا ویروس انگلیسی

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۷۵۹۱
وضعیت کرونایی مازندران روبه بهبود است/ هشدار در خصوص کرونا ویروس انگلیسی
قاسم اویس با اشاره به وضعیت زرد و نارنجی شهرهای استان گفت: وضعیت استان از نظر شرایط کرونایی رو به بهبود است.

به گزارش برنا؛ قاسم اویس، معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وضعیت شهرهای استان زرد و نارنجی است، شرایط را رو به بهبود دانست و گفت: رنگ بندی ها براساس محاسبات صورت گرفته است.

قاسم اویس با اظهار اینکه سه شهر استان آبی است، تصریح کرد: مدت طولانی به دلیل بالابودن بستری‌ها را در استان شاهد بودیم و اکنون شاهد شیب ملایم وکاهش هستیم.

او خواستار تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد و با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گفت: فرایند درگیری و کشندگی این ویروس بالاتر است و همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و باید رعایت پروتکل‌ها را تشدید کرد.

اویس خواستار پرهیز از تجمعات و دورهمی ها به ویژه در ایام عید شد و گفت: شاه کلید اصلی برای کاهش بیماری‌ها، رعایت پروتکل‌ها است از این‌رو باید نظارت بیشتری روی اصناف و واحدها صورت گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار تشدید نظارت‌ها روی اصناف توسط دستگاه‌های ذیربط شد و گفت: همچنین باید روی دستگاه‌های پرمراجعه نظیر بانک‌ها و غیره نظارت‌های ویژه صورت گیرد و امیدواریم این حساسیت‌ها منجر به کاهش بیماری شود.

او با اظهار اینکه انتظار می‌رود بار بیماری در اسفندماه افزایش یابد، افزود: کرونای انگلیسی با بیماری موجود تفاوتی ندارد و سرعت انتشار ودرگیری از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

قاسم اویس با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری کرونای انگلیسی در مازندران مشاهده نشد، گفت: با توجه به انتشار بیماری در کشور احتمال بروز آن وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز